נתניהו: נערכים חיפושים בימים אלה בסוריה אחר שרידיו של אלי כהן

נתניהו: נערכים חיפושים בימים אלה בסוריה אחר שרידיו של אלי כהן

התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן כאשר חפץ שעל פי ההערכות שייך לכהן הועבר לישראל לבדיקה. ראש הממשלה אישר בראיון כי מתבצעים בימים אלה חיפושים לאיתור שרידי גופתו של כהן בסוריה, "זה נכון. זה כל מה שאני יכול להגיד"

התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן כאשר חפץ שעל פי ההערכות שייך לכהן הועבר לישראל לבדיקה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר היום (שלישי) בראיון ל- i24NEWS כי אכן נערכים חיפושים בימים אלו.

על פי המידע שהגיע ל- i24NEWS, חפץ אשר על פי ההערכות היה שייך לאלי כהן הועבר מידי הסורים לרוסים המחפשים באזור מחנה הפליטים אל-ירמוק. בהמשך, העבירו הרוסים את החפץ לישראל לבדיקה. גורם במשרד ממשלתי סורי אומר לערוץ כי מדובר בחפץ אישי השייך לכהן, ככל הנראה שרידי ביגוד או מסמך כלשהו.

כאמור, ראש הממשלה נתניהו אישר לערוץ הבינלאומי שמשדר מישראל כי אכן מתבצעים בימים אלה חיפושים לאיתור שרידי גופתו של כהן בסוריה, "זה נכון. זה כל מה שאני יכול להגיד. אני מחויב להשבת כל אחד מהנופלים והנעדרים שלנו".

נתניהו הוסיף בראיון: "הבאנו את שרידיו של זכריה באומל לישראל. זה הגיע כתוצאה מהקשרים הקרובים שיש לי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והוא שלח את הכוחות שלו, תחת הצעות של מידע מודיעיני שאנחנו העברנו להם להשיב את זכריה באומל ואנחנו ממשיכים במאמצים הללו ל(השבתו של) אלי כהן ולכל אחד אחר", דברי ראש הממשלה. מדובר באישור רשמי ראשון מצד ישראל לחשיפה של i24NEWS.

גורם הסורי מוסיף כי קיימת מחלוקת בין סוריה ורוסיה באשר למחיר שיש לגבות מישראל עבור כל פיסת מידע נוספת הקשורה למרגל הישראלי. באותו עניין אומר ל- i24NEWS מקור רוסי המקורב לסוכנות הביון הרוסית כי הסורים סיפקו לחיילים הרוסים מפות מדויקות של אזור מחנה הפליטים אל ירמוק, אזור החיפושים.

מלבד האישור הישראלי לפרשה, זו הפעם הראשונה בה גורם רוסי מאשר את קיום החיפושים, ואת שיתוף הפעולה בעניין זה בין כוחות אסד לבין משטר פוטין.

בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לפרטים על מציאת חפץ השייך לאלי כהן.

משפחתו של אלי כהן בחרה שלא להגיב לפרטים. אך בתו של אלי כהן, סופי סן דור, אמרה ל'חדשות 12' כי המשפחה לא קיבלה עדכון על הגעה של החפץ לישראל ובדיקתו. "כשנקבל, נשתף", אמרה והוסיפה כי "נתניהו אישר רק שיש חיפושים בתקשורת. זה שיש חיפושים – יש כבר 10 שנים. זו תחושה של בטן מתהפכת, עם ניסיון להחזיק את כל התקוות והאכזבות – מקווה שנקבל מידע אמין ומסודר".

עוד אמרה סן דור כי הרוסים מעורבים כבר הרבה שנים בחיפושים אחר שרידי גופתו של אביה הי"ד. "למה זה יוצא עכשיו לחדשות?", תהתה הבת ואמרה, "אולי זה פוליטי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו