אלי כהן במקום מגוריו בדמשק, 1963. צילם: ויקיפדיה

בסביבת נתניהו מכחישים את הפרסומים על התפתחות בחיפושים אחר אלי כהן

בסביבתו של ראש הממשלה מכחישים את הדיווחים וטוענים כי נתניהו אכן אישר כי בישראל עוסקים כל העת באיתור והשבה של הנעדרים, אך אין התפתחות מיוחדת בעניינו של כהן. ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד לשעבר: "לולא הפה הגדול במדינת ישראל (נתניהו) - דברים היו נראים אחרת"

אמש (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בראיון ל- i24NEWS כי אכן נערכים חיפושים בימים אלו לאיתור שרידיו של אלי כהן. בדיווח של הערוץ נאמר כי ישנה התפתחות משמעותית בסוגיה כאשר חפץ שעל פי ההערכות שייך לכהן הועבר לישראל לבדיקה. אולם, בסביבתו של ראש הממשלה מכחישים את הדיווח לפיו יש התפתחות משמעותית חדשה וטוענים כי נתניהו אכן אישר כי בישראל עוסקים כל העת באיתור והשבה של הנעדרים, אך אין התפתחות מיוחדת בעניינו של אלי כהן.

שר המודיעין אלי כהן הכחיש היום בראיון ל'103FM' את הדיווחים על התפתחויות סביב החיפושים אחרי שרידי גופתו של המרגל אלי כהן בסוריה ואמר: "ממה שאני יודע הפרסום שגוי". לדברי השר, "אנחנו עוסקים כל העת באיתור והשבה של הנעדרים, אלו שיצאו להילחם עבור מדינת ישראל, חזרתם לישראל זה מבחינתנו ערך עליון, מושקעים הרבה מאמצים אבל אין התפתחות מהותית שצריך לדווח עליה מ-48 שעות אחרונות".

השר התייחס לאפשרות כי העיתוי לפרפום הדברים קשור לבחירות ואמר: "הלוואי נהיה בסיטואציה שיהיה אפשר בשבועיים שנותרו להחזיר את גופתו של אלי כהן, להערכתי הסיכוי לא גבוה, אנחנו עושים מאמצים אבל לא נכון לעורר עכשיו ציפיות. הפרסום אמר ראש הממשלה שגוי, ומצד שני ממשיכים כל המאמצים".

במקביל, ראש חטיבת שבויים ונעדרים במוסד לשעבר, רמי איגרא, אמר תקף בראיון לגל"צ את הדיווחים על התקדמות בחיפושים אחר גופתו של כהן: "גם אם יש כזה דבר – ואני מעריך שאין – השקט עדיף לו. נתניהו משתמש או רומז דברים כדי לקבל נקודות זכות לקראת הבחירות". איגרא המשיל לתקוף את ראש הממשלה, "לולא הפה הגדול במדינת ישראל – דברים היו נראים אחרת. עד ימי נתניהו האחרונים לא היה כדבר הזה, והישגי המודיעין לא הפכו לנחלת הכלל ולכלי פוליטי".

בתוך כך, אברהם כהן, אחיו של המרגל אלי כהן, התייחס לפרסומים ולהכחשות ואמר בגל"צ: "זה פשוט מתעתע בנו. אנשים מנצלים את הבמה למטרות לא קדושות. לא תמיד אני מתייחס לזה ברצינות, אבל אני חושש שנאמר 'זאב זאב' ואז פתאום יגיע זאב טורף". כהן הוסיף: "לא בוחנים את הדברים בעין פקוחה. עכשיו מצאו חפץ? כל חפציו נתפסו איתו. אם זה חפץ שמוביל למקום הקבורה – אז איך אומרים שאין התפתחות? כל הסיפור לא ברור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו