Olivier Fitoussi/Flash90

"יעיל יותר במציאות מאשר במחקר": פייזר מציגה את ניתוח מבצע החיסונים בישראל

חברת פייזר מפרסמת את סיכום נתוני האמת של מבצע החיסונים בישראל מהם עולה כי לחיסון של החברה יש 97% יעילות במניעת מחלה סימפטומטית, מחלה קשה ומוות ו-94% אחוזי יעילות במניעת מחלה ללא תסמינים. עוד עולה כי אנשים לא מחוסנים היו בסיכון גבוה פי 44 לסימפטומים

חברת פייזר מפרסמת היום (חמישי) את סיכום הממצאים שהועברו ממבצע ההתחסנות בישראל, לפיהם החיסון של החברה יעיל יותר במציאות במניעת הדבקה בקורונה מאשר במחקר.

לפי הנתונים, החיסון של פייזר הניתן בישראל המבוסס על טכנולוגיית mRNA יעיל ב-94% במניעת זיהומים א-תסמיניים, כלומר החיסון מפחית משמעותית את ההעברה של הנגיף מאדם לאדם. עוד אמרו בפייזר כי הנתונים מצביעים על כך שהחיסון יעיל ב-97% במניעת תחלואה סימפטומטית, במניעת מחלה קשה ומוות. אחוז יעילות זה גבוה מזה שהוצג במחקר הגדול שערכה החברה טרם אישור החיסון – 95%.

עוד עולה מניתוח הנתונים כי אנשים לא מחוסנים היו בסיכון גבוה פי 44 לפתח קורונה סימפטומטית, ובסיכון גבוה פי 29 למות ממחלת הקורונה, בהשוואה לאלה שקיבלו את החיסון של החברה.

מתוצאות מחקר שרותי בריאות כללית בקרב 600 אלף מתחסנים מול 600 אלף לא מחוסנים ששימשו קבוצת ביקורת, עלה כי לאחר המנה הראשונה נצפתה הפחתה של 57% בתחלואה, הפחתה של 62% במחלה קשה והפחתה של 72% בתמותה. כעבור 21 עד 27 ימים מהחיסון הראשון, תקופה בה ברוב המכריע של המקרים ניתנה גם מנת החיסון השנייה, נצפתה הפחתה של התחלואה ב-66%, הפחתה של מחלה קשה ב-80% והפחתה של התמותה ב-84%. לאחר חיסון מלא, כלומר שבוע לאחר מתן המנה השנייה של החיסון, פחתו שיעורי התחלואה מקורונה ב-94% ושיעור המחלה הקשה פחת ב-92%.

לפי נתוני משרד הבריאות עד כה חוסנו בישראל מעל 5 מיליון אזרחים בחיסון המנה הראשונה, וכמעט 4 מיליון כבר חוסנו במנה השנייה. עם זאת, עדיין 15% מבני 50 ומעלה, הנחשבים בקבוצת סיכון למחלה קשה, טרם התחסנו.

בתוך כך, היום הכריז ראש אט"ל, אלוף איציק תורג'מן כי "צה"ל הוא הצבא הראשון שמגיע לחסינות עדר", זאת בשל הנתונים המלמדים כי עשרה שבועות אחרי שיצא לפועל מבצע החיסונים הגדול של צה"ל נגד הקורונה, 81% מהמשרתים כבר מחוסנים או מחלימים, ומגמת התחלואה בירידה משמעותית מתמשכת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינה אכפת לה מתושביה וראש ממשלה שדואג לכולם אחד אחד כול הכבוד כן ישראל .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו