Flash90

מנכ"ל פייזר: נחסן בני נוער מתחת לגיל 16 נגד נגיף הקורונה כבר בחודשי הסתיו

אלברט בורלה העריך כי עד סוף שנת 2021 תגיע חברת התרופות האמריקנית ליכולת ייצור של שלוש מילארד מנות חיסון בשנה, "וזה יהיה קצב הייצור שלנו גם ב-2022", כך לדבריו. עוד הוסיף מנכ"ל פייזר כי ילדים בגילאי בית ספר יסודי יוכלו להתחסן החל מסוף השנה הקרובה

מנכ"ל חברת החיסונים נגד נגיף הקורונה של 'פייזר' אלברט בורלא אמר היום (חמישי) כי הוא מצפה לחסן בני נוער מתחת לגיל 16 נגד נגיף הקורונה כבר בחודשי הסתיו הקרבים. כמו כן, הוסיף מנכ"ל חברת 'פייזר' כי ילדים בגילאי בית ספר יסודי יוכלו להתחסן החל מסוף השנה הקרובה.

אלברט בורלה העריך כי עד סוף שנת 2021 תגיע חברת התרופות האמריקנית ליכולת ייצור של שלוש מילארד מנות חיסון בשנה, "וזה יהיה קצב הייצור שלנו גם ב-2022", כך לדבריו.

מוקדם יותר היום חברת פייזר פרסמה את סיכום הממצאים שהועברו ממבצע ההתחסנות בישראל, לפיהם החיסון של החברה יעיל יותר במציאות במניעת הדבקה בקורונה מאשר במחקר.

לפי הנתונים, החיסון של פייזר הניתן בישראל המבוסס על טכנולוגיית mRNA יעיל ב-94% במניעת זיהומים א-תסמיניים, כלומר החיסון מפחית משמעותית את ההעברה של הנגיף מאדם לאדם. עוד אמרו בפייזר כי הנתונים מצביעים על כך שהחיסון יעיל ב-97% במניעת תחלואה סימפטומטית, במניעת מחלה קשה ומוות. אחוז יעילות זה גבוה מזה שהוצג במחקר הגדול שערכה החברה טרם אישור החיסון – 95%.

עוד עולה מניתוח הנתונים כי אנשים לא מחוסנים היו בסיכון גבוה פי 44 לפתח קורונה סימפטומטית, ובסיכון גבוה פי 29 למות ממחלת הקורונה, בהשוואה לאלה שקיבלו את החיסון של החברה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו