צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

המודיעין האמריקני: רוסיה ניסתה להתערב בבחירות לנשיאות ולהשפיע לטובת טראמפ

על פי הדו"ח, פוטין ככל הנראה הנחה גורמים שונים, כמו גם אוקראינים שתומכים ברוסיה - לסייע לנשיא ארות הברית לשעבר דונלד טראמפ כדי שיבחר לכהונה נוספת, תוך הפצת "טענות מטעות" נגד הנשיא שנבחר בסופו של יום, ג'ו ביידן. המודיעין מדגיש כי המדינה לא הצליחה בנסיונה

גורמי מודיעין בארה"ב טוענים שרוסיה ניסתה להתערב בבחירות 2020, ופעלה במטרה "להשמיץ את הנשיא החדש ג'ו ביידן ואת המפלגה הדמוקרטית, לחזק את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפגוע באמון הציבור בהליך האלקטורלי ולהחריף את המחלוקות הסוציו-פוליטיות בארה"ב".

על פי הדו"ח שפרסמו אמש גורמי המודיעין, פוטין ככל הנראה הנחה גורמים שונים, כמו גם אוקראינים שתומכים ברוסיה – לסייע לנשיא ארות הברית לשעבר דונלד טראמפ כדי שיבחר לכהונה נוספת, תוך הפצת "טענות מטעות" נגד הנשיא שנבחר בסופו של יום, ג'ו ביידן.

לצד זאת, עולה מהדו"ח כי גם מדינות כדוגמת אירן, ונצואלה, קובה וכן ארגון הטרור חיזבאללה פעלו בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות כשהבולטת שבהם הייתה איראן.

הדו"ח מציין גם את איראן בתור מי שניסתה להשפיע על התוצאות לרעתו של טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין והטיל עליה סנקציות מחודשות, וכן סתר את טענותיו של הנשיא לשעבר ולפיהן סין ניסתה לעזור לביידן. לפי הדו"ח, בייג'ינג לא הייתה מעורבת ישירות במאמצים להשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות ב-3 בנובמבר.

המודיעין האמריקני הדגיש כי אותן מדינות עוינות לא הצליחו לשנות את מספר הקולות או את התוצאות במרוץ היצרי בין ביידן לטראמפ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו