Avi Ohayon/GPO

איחוד האמירויות נגד נתניהו: "לא ניקח חלק בקמפיין הבחירות בישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכבר הבהיר היום כי לא יטוס לאיחוד האמירויות לפני הבחירות, עושה שימוש רב בהזכרת הסכמי אברהם מול מדינות רבות במסגרת קמפיין הבחירות. יועץ לנשיא האמירויות מבהיר בתגובה כי ההסכמים נועדו אך רק להידוק הקשר בין המדינות

באיחוד האמירויות מבהירים היום (רביעי) ברקע קמפיין הבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו המזכיר רבות את חתימת 'הסכמי אברהם' במסגרת קמפיין מפלגת הליכוד, כי הם לא מתערבים במערכת הבחירות הישראלית.

אנוואר גרגאש, יועצו של נשיא האמירויות אמר כי "המטרה של הסכמי אברהם היתה לבנות יחסים אסטרטגיים של שלום ושגשוג עם ישראל. איחוד האמירויות לא תיקח חלק בקמפיין הבחירות בישראל. לא עכשיו ולא לעולם".

במקביל, נתניהו הכחיש בריאיון לגלי ישראל את הניסיון לארגן ביקור באבו דאבי לפני הבחירות. "אני לא נוסע לאבו דאבי לפני הבחירות. זה ספין. אני לא יודע מי הוציא אותו", טען. הוא הוסיף כי הלו"ז שלו עמוס, אך יטוס לשם בקרוב – כנראה מיד אחרי הבחירות.

בין הטענות החוזרות ונשנות של ראש הממשלה נתניהו, החלטת איחוד האמירויות להשקיע סכום עתק של 10 מיליארד דולר בישראל. גם על כך הגיבו היום באמירויות ומסרו כי לא הקצו עדיין כסף לעניין, וכי הנושא נמצא בשלבי בחינה ראשוניים ביותר.

ברק רביד דיווח באתר וואלה! כי בשבוע שעבר, אחרי שנסיעתו לאבו דאבי בוטלה, נתניהו הודיע כי שוחח עם יורש העצר, השיח מוחמד בן-זאיד, וכי האחרון התחייב כי ארצו תשקיע עשרה מיליארד דולרים בישראל.

לפי גורמים ישראלים שמעורים בנושא, נתניהו ביקש שהאמירויות יפרסמו הודעה בנושא השקעה אפשרית. באמירויות פרסמו הודעה לפיה הם יבחנו השקעה כזו, אך נתניהו יצר את הרושם שהסיכום סופי ויתרחש בתקופה הקרובה.

בכירים באיחוד האמירויות חשו כי נתניהו שוב משתמש בהם לקמפיין הבחירות שלו והחליטו לפרסם הודעת הבהרה. שר התעשיה והטכנולוגיה סולטאן ג'אבר שנחשב לאחד ממובילי המדיניות הכלכלית באמירויות הדגיש בהודעה כי ההשקעה רק נמצאת בבחינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו