שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו הרוסי, סרגיי לברוב • צילום: דוברות שגרירות ישראל ברוסיה

עיתוי מקרי? שר החוץ גבי אשכנזי ונציגי חיזבאללה נפגשו עם שר החוץ הרוסי

בצל ההידרדרות בלבנון אירח שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, את חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, מוחמד ראאד לצד בכירים נוספים בארגון הטרור. יממה לאחר מכן, נפגש עם שר החוץ הישראלי, גבי אשכנזי • עיתון ערבי היוצא לאור בלונדון מדווח על שיחות נורמליזציה

שר החוץ גבי אשכנזי, הגיע היום (רביעי) לביקור מדיני במוסקבה, שם נפגש עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב –  שפגש שאתמול את חבר הפרלמנט בלבנון מטעם חיזבאללה, מוחמד רעד, שהגיע בראש משלחת של בכירים בארגון הטרור לרוסיה.

העיתון "אלערב" היוצא לאור בלונדון כבר דיווח לאור סמיכות המפגשים והעובדה שיש כעת ברוסיה הן משלחת בכירה מישראל והן משלחת בכירה של חיזבאללה, כי החלו שיחות נורמליזציה בין ישראל לבין ארגון הטרור הלבנוני.

אתר The Arab Weekly מדווח, כי על פי מקורותיו העבירו הרוסים לחיזבאללה מסר מישראל, לפיו לא תסכים להסלמה צבאית מצד חיזבאללה. לאחר הפגישה, אמר ראאד לתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל מנאר, כי הפגישה הייתה ידידותית.

במשרד החוץ הרוסי הודיעו כי שר החוץ סרגיי לברוב שוחח עם המשלחת של חיזבאללה בהתפתחויות במזרח התיכון והביע את מחויבותה של רוסיה לתמוך בריבונותה, באחדותה ובשלימותה הטריטוריאלית של לבנון.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר היום בפגישה עם לברוב: "רוסיה היא שחקן מרכזי במזרח התיכון. שחקן בעל תפקיד משמעותי וחשוב ליציבות האזורית. אנחנו מעריכים מאוד את עמדת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין התומכת בישראל ומחויבותה הפומבית לביטחונה של מדינת ישראל".

במהלך הפגישה, השניים דנו ביחסים הבילטראליים בין המדינות, המציינות השנה 30 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן, ועל נושאים אזוריים. שר החוץ הוסיף: "בשנים האחרונות מתנהל בין ישראל לרוסיה דיאלוג פורה המבוסס על אינטרסים משותפים, ועל שיתוף פעולה בנושאים של ביטחון לאומי. אני רואה חשיבות רבה מאוד בשיח הזה בינינו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו