Olivier Fitoussi/Flash90

קלפיות יוצבו בנתב"ג ביום הבחירות: "אירוע של פעם במאה שנה"

על רקע פסיקת בג"ץ שמסירה את הגבלת הכניסה לישראל, בוועדת הבחירות המרכזית הוחלט לפרוס בנתב"ג קלפיות כדי שהחוזרים לארץ יצביעו עם נחיתתם ואז ילכו לבידוד ביתי. פוגלמן: "קלפיות קורונה והצבעות נפרדות של חולים ומבודדים - תעודת כבוד לוועדת הבחירות"

בפעם הראשונה יוצבו קלפיות ביום הבחירות בנמל התעופה בן גוריון לטובת הנוסעים שיבואו ארצה ביום הבחירות, כך הודיעה הבוקר (חמישי) ועדת הבחירות. על פי ההחלטה, שמתקבלת על רקע קביעת בג"ץ אתמול לפתוח את שמי ישראל באופן מלא, הישראלים שיצביעו בנתב"ג, בארבע קלפיות שמיקומן ייקבע בהמשך בתיאום עם רשות שדות התעופה, יעשו זאת במעטפות כפולות.

ההערכה היא שכמה אלפי ישראלים ינחתו בנתב"ג ביום שלישי הקרוב, והם יוכלו לממש את זכותם להצביע בנמל התעופה. בוועדת הבחירות המרכזית יאספו היום ומחר את נתוני צפי הטיסות ויקבעו כמה קלפיות יש לפרוס בנתב"ג ובאיזה אופן. בוועדת הבחירות אומרים כי עדיף שהחוזרים לארץ יצביעו עם נחיתתם ואז ילכו לבידוד ביתי, מאשר שיצטרכו לצאת להצבעה לאחר שיגיעו לביתם.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, מסר ל'כאן חדשות' כי מדובר במקרה נדיר, "זה אירוע של פעם במאה שנה – קלפיות קורונה והצבעות נפרדות של חולים ומבודדים, הסעות נפרדות באופן שיאפשר לכל חולה קורונה ולכל מבודד להגיע לקלפי בבטחה ולנהל הליך בחירות תקין", אמר פוגלמן וציין: "במעטפת מורכבת כזו של אילוצים וחוסר ודאות, זו תעודת כבוד לוועדת הבחירות, לחברה ואף למדינה שלנו".

כזכור, בג"ץ קבע אתמול כי הגבלת הנכנסים היומית ארצה תבוטל כבר מסוף השבוע הקרוב, כך שמחוסנים ומחלימים יוכלו להיכנס לארץ כמעט ללא הגבלה, למעט ביצוע בדיקות קורונה. חברות התעופה יוכלו לקבל אישורי נחיתה בישראל גבוהים באופן משמעותי ממה שהיה אמור להיות עד כה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו