צילום מסך מתוך חדשות 13

"מדגם דרמטי עם הכרעה"? סערה סביב ההצהרה – וההסבר של הפרשן

הציטוט בשמו של הסוקר קמיל פוקס ולפיו יש הכרעה במדגמים, מה שלא התברר כנכון, עורר סערה • ספי עובדיה הסביר: "בדיעבד התברר שהיה בינינו קצר בתקשורת" • בערוץ התקשורת הגיבו כי "כל רמיזה למהלך מתוכנן אינה נכונה"

סערה תקשורתית בעקבות הציטוט בשמו של קמיל פוקס, הסוקר המפרסם את המדגם של חדשות 13, ולפיו יש במדגם תוצאות דרמטיות והכרעה. פרסום תוצאות האמת, שכאמור לא הביאו באמתחתו דרמות שאיננו מורגלים בהן, עוררו זעם רב. ב'גלובס' אף דיווחו כי היה מי שהגיש תלונה למשטרה בנושא.

כתב הערוץ, ספי עובדיה הסביר: "חברים, הציוץ מאתמול חולל סערה גדולה. שמעתי את קמיל באולפן אומר שהתוצאות מכריעות ודרמטיות, והאמת שבדיעבד התברר שהיה בינינו קצר בתקשורת".

"הוא התכוון לכך שישנן הרבה הפתעות ושהוא כבר מבין מה הן תוצאות המדגם המסתמנות. ולא לכך שיש הכרעה סופית. מתנצל בפני כל מי שהציוץ הזה גרם לו להתקף לב".

מחדשות 13 נמסר בתגובה לאתר 'גלובס': "לקראת המדגם בשעה 22:00, במהלך המהדורה המרכזית, אמר קמיל פוקס: 'בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כל-כך דרמטיות'. זו הכותרת שעלתה על המסך, ומדובר באמירה לגיטימית ששיקפה את הממצאים הדרמטיים שהיו בידיו".

"כאשר נשאל פוקס בשידור החי האם התוצאות יהיו דרמטיות ומכריעות, השתמע שכך הדבר, אולם יודגש כי כוונתו הייתה שהתוצאות דרמטיות וברורות, ובשום אופן לא כהכרעה בבחירות לטובת צד מסוים. מעבר לכך, מדובר בפרשנויות שניתנו לדברים".

"הואיל וכך, באמירותיו של פרופסור פוקס לא הייתה כל הסגרה של תוצאות המדגם עצמו. יתרה מכך, כל רמיזה למהלך מתוכנן אינה נכונה, כי לראיה אמירה כזו לא ליוותה את השידור טקסטואלית (סטרייפ על המסך) ולא הודהדה על-ידי עורכי המשדר, שכמו המגישים, הכתבים ואחרים באולפן, לא ידעו מה הן תוצאות המדגם, בשל הסודיות הנשמרת עד פרסומו. שמו הטוב וניסיונו רב-השנים של קמיל פוקס הולך לפניו ולא בכדי, ומכאן ההתעניינות בדבריו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו