Hadas Parush/Flash90

האם ישיג רוב ממליצים? לאחר נתק ממושך יאיר לפיד נפגש הערב עם יו"ר כחול לבן

יו"ר יש עתיד ממשיך במאמציו להשיג רוב של ממליצים לנשיא, פעולותיו מגיעות לאחר הודעת ליברמן שהודיע כי ימליץ על ראש המפלגה הגדולה ביותר. במהל החג נפגש עם עבאס וכעת הוא נפגש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ זאת לאחר תקופה ארוכה של נתק בין השניים

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ממשיך בימים האחרונים במאמציו חסרי התקדים בכדי לקבל רוב של ממליצים מחברי המשכן שיאפשר לנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל עליו את משימת הקמת הממשלה. הערב (מוצאי שבת) במסגרת מאמציו להשיג רוב של ממליצים נפגש יאיר לפיד עם יו"ר כחול לבן בני גנץ זאת לאחר תקופה ארוכה של נתק בין השניים.

מלשכתם נמסר: "הסתיימה פגישתם של שר הביטחון בני גנץ ויו״ר האופוזיציה יאיר לפיד. השניים שוחחו על הדרכים להקמת הממשלה ולהחלפתו של נתניהו. השיח בין הצדדים צפוי להימשך בימים הקרובים".

סיכוייו של לפיד להקים ממשלה הם לא רחוקים, וזאת גם בגלל הודעת יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן שהודיע כי ימליץ לנשיא על ראש המפלגה הגדולה ביותר בגוש השינוי. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב ליברמן: "כפי שהודענו, אנו נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי, שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר, כמועמד להרכבת הממשלה. כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי יישא באחריות לבחירות 5".

בהתייחסות ליוזמות השונות שהועלו, כגון "ממשלת ריפוי", הוסיף ליברמן: "יציאה מהפלונטר הפוליטי מחייבת את כל המפלגות למצוא פתרונות יצירתיים מחוץ לקופסה". עוד האשים: "המצב הפוליטי המורכב בו אנו נמצאים היום הוא תוצאה ישירה של תוכנית ההישרדות הפוליטית והאישית של איש אחד – בנימין נתניהו, שנכשל כבר בפעם ה-4 להקים ממשלה יציבה ומתפקדת".

רק במהלך החג האחרון נפגש יו"ר יש עתיד עם מנסור עבאס בכדי לזכות לתמיכה שלו, דבר שמקדם אותו לחלוטין לעבר ממשלה בראשותו, גם בשבוע שעבר נפגש לפיד עם יו"ר העבודה, כך או כך, נדמה כי לפיד לא יוותר מהר על ההזדמנות ההיסטורית שהגיעה לפתחו.

אבל נראה שליברמן לא מסתפק רק בהמלצה, לפי דיווחים שפורסמו בימים האחרונים פועל ליברמן מאחורי הקלעים ליזום מהלך שיוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו מהמעון בבלפור, לפי תכניתו הוא מנסה להשיג רוב של 61 שידיחו את יו"ר הכנסת המכהן, ישתלטו על וועדות הכנסת ויעבירו חוק שימנע מראש הממשלה להמשיך בתפקידו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו