צילום: פלאש 90

דריכות פוליטית: מנסור עבאס ינאם היום ויודיע על מי תמליץ רע"מ לנשיא

"לא נאפשר חזרה לדחיקת הקהילה הערבית לשולי החברה", הודיע יו"ר המפלגה הערבית שהפכה ללשון המאזניים • היום צפוי מנסור עבאס לנאום ולהודיע על מי ימליצו אצל הנשיא לראשות הממשלה, ואולי אף להכשיר את הקרקע לתמיכה בממשלת נתניהו

מועצת רע"מ צפויה להתכנס היום (חמישי) ולאחר מכן ינאם יו"ר המפלגה, ח"כ מנסור עבאס. במערכת הפוליטית ממתינים בציפייה דרוכה לשמוע על מי יחליטו להמליץ אצל נשיא המדינה, להטלת מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

גורמים במפלגה הערבית צוטטו בעיתון מעריב אומרים כי הנאום צפוי להכשיר את הקרקע לשיתוף פעולה אפשרי עם הליכוד ומפלגות הימין. "הנאום צפוי להכין את השטח לכיוון חבירה עם ביבי. הוא יגיד את תנאיו לכניסה לקואליציה וישתף את הציבור בתוכניותיו".

במפלגה הטילו עוצר ראיונות, והראיון היחיד שהעניק היו"ר מנסור עבאס היה לסוכנות אנאדולו הטורקית, שם כינו אותו: "ממליך המלכים הערבי הראשון בהיסטוריה של ישראל".

עבאס אמר לטורקים: "אתמוך במועמד לראשות ממשלה בתמורה לשיפור תנאי האזרחים הערבים והפסקת ההדרה נגדם. הקווים האדומים שלנו הם הזכויות שלנו, בין אם זכויות לאומיות ובין אם אזרחיות. אנחנו לא מנהלים משא ומתן או מתפשרים על זכויות אלה. אולי לא נצליח להשיג את כולן, אבל לא נפקיר אותן".

"לא נאפשר חזרה אל דחייתה של הקהילה הערבית לשולי החברה", הצהיר. במענה לשאלה אם יילך עם גוש הימין או עם גוש רק לא ביבי ענה: "אני עדיין מתלבט. אנו עומדים באותו מרחק משני המחנות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו