David Cohen/Flash90

פרופ' אש: "מעריך שהאישור לחיסון ילדים יגיע בימים הקרובים"

ממונה הקורונה אומר כי יש שתי תחנות שצריך לעבור כדל להתחיל בחיסון הילדים, "מחכים לאישורי ה-FDA והוועדה בארץ, מעריך שזה יקרה בימים הקרובים" • על ההגבלות במערכת החינוך: "אנו בוחנים היכן ואיך להקל מבחינת הקפסולות -הכיוון הוא לבטל"

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש התייחס הבוקר (ראשון) לחיסון בני 12-16 ואמר כי "יש שתי תחנות שצריך לעבור – אישור FDA ואישור הוועדה בארץ. אני מעריך שהאישורים האלה יגיעו בימים הקרובים".

בראיון לגל"צ התייחס פרופ' אש גם לאפשרות שלאחר תקופה מסוימת מהחיסון השני תיתכן ירידה בכמות הנוגדנים בדם. לדבריו: "זה במעקב שלנו, אבל יותר חשוב לראות אם מי שהתחסן נדבק יותר וכאן לא רואים סימנים כאלה. צפוי שתהיה ירידה בכמות הנוגדנים בדם, כך שאני לא רואה בזה בעיה – ונמשיך לעקוב".

פרופ' אש נשאל אם נתוני התחלואה המעודדים עשויים להוביל לשינוי בעמדת משרד הבריאות לגבי קיום טקסים בימי העצמאות והזיכרון וענה כי "אין שינוי בעמדה". אך הוסיף: "אנחנו נעביר השבוע את התקנות. אני חושב שקבענו כללים מידתיים שמאפשרים הגעה לבתי העלמין וקיום טקסים, ומצד שני זה צריך להיות מוגן כדי שהתחלואה לא תקפוץ".

על מתווה הקפסולות במערכת החינוך אשר עדיין נמשך, למרות הקולות הקוראים לבטלו: "אנו בוחנים היכן ואיך להקל מבחינת הקפסולות. גם פה המטרה היא לעשות את הדברים בזהירות. הכיוון הוא לבטל – זה יהיה בהדרגה בחלק מהכיתות, זה ייעשה עם בדיקות, אך כאמור זאת תהיה המגמה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו