Oren Ben Hakoon/POOL

התביעה: אחרי שהעיד נגד נתניהו, קיבל ישועה איומים; העברנו למשטרה

היום השני של שלב ההוכחות במשפט נתניהו: העד המרכזי, אילן ישועה, ממשיך לגולל את עדותו • בפתח הדיון הבוקר אמרה התובעת בן ארי כי ישועה קיבל מאז אתמול "הודעות לא נעימות שהוא מרגיש בעיה איתן", ועדכנה כי פנו למשטרה • עדכונים שוטפים

שלב ההוכחות במשפט נתניהו שנפתח אתמול נמשך גם הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. היום יעסוק הדיון ב"רענון זיכרון" של ישועה, כשהפרקליטות תציג לו ראיות מהחקירה כדי להכווין אותו לדבר על דברים מסוימים.

11:11 – עו"ד מיכל רוזן-עוזר, שמייצגת את איריס אלוביץ' אומרת כי "לא אומרים לישועה במהלך החקירה ששוקלים לחקור אותו באזהרה, כשלמחרת יש כבר דיון בפרקליטות האם לחקור אותו באזהרה. הפגיעה היא לא רק בעד עצמו, אלא גם בנוכחים אחרים בשיחות. זו דריסה מוחלטת ואנחנו לא יודעים איך זה היה קורה אם הדבר היה מתנהל אחרת".

10:43 – השופטת פרידמן פלדמן אומרת כי "עומד כאן העד ואומר 'אין לי שום בעיה עם זה. להיפך – אני הייתי מעביר הכול'. הוא לא טוען לאיזשהו לחץ. אתם מלבישים עליו לחצים שלא קיימים?". סנגורו של נתניהו מוסיף: "הבחינה היא במועד שזה נעשה ולא בחלוף שנים".

10:40 – סנגורו של ראש הממשלה עו"ד בן צור מוסיף: "חוקרי המשטרה ניצלו את הצו שהיה להם לצורך חקירת תיק בזק לגורמים מסוימים שהיו בשתי החקירות, ואז החוקרים חיטטו והפיקו חומרים שנוגעים לחקירה של המוטב שלפניכם. החקירה של ישועה לא הייתה קשורה בכלל לחקירה בניירות הערך – אלא לתיק 4000".

10:34 – הדיון עובר לבקשה לפסול ראיות. סנגורו של נתניהו עו"ד בן צור אומר כי "ברגע שאין צו חיפוש זו הפרה. החוק קובע – חיפוש בחומרי מחשב הוא אך ורק על פי צו שישנו. אין מקבילה בדין הישראלי להוראה כל כך ייחודית. למה? בגלל שזו פגיעה בפרטיות, זה לא כמו לחפש סכין. הצו שניתן לא קשור למחשב". השופט מגיב לדברים: "אולי אדוני יתמקד בעניין ההסכמה? הרי העד הסכים לחיפוש".

10:11 – עו"ד תירוש מציינת כי "אם נאמרה תוספת מיוחדת שלא נאמרה בהודעה, אנחנו העברנו אותה לסנגורים". פרידמן פלדמן משיבה: "אבל אין לנו את הדברים שהוא אמר ברענון, יש רק תקציר".

10:04 – עו"ד תירוש: "זה לא רק שהתביעה סבורה אחרת מחבריי, אלא גם הפסיקה שאני מכירה. הפסיקה מכירה בערך של הריאיון והרענון של העד, במיוחד במגה-תיקים".

היא הוסיפה, "יש ערך בחקירה, היא הייתה ארוכה וממושכת. לשיטתנו הדברים נאמרים בכל ההודעות של העד. זה כאילו אנחנו וההגנה בעולם מקביל. הפער שהם מספרים לא קיים. נמנעתי מלשאול דברים שעלו ברענון".

09:55 – עו"ד חן: "לא אנחנו יצרנו את המצב הזה. להפך – אנחנו באנו כבר באוגוסט. למרות תחנונינו, המעט שניתן היה לעשות זה להעביר לנו את הדברים. זה לא נעשה כמקובל, ולא רק זה – המדינה חקרה אותו על פני שבעה ימים ומעבירים לנו את הדברים בשפת קוד".

09:42 – עו"ד חן מבהיר כי "חקירת משטרה מעמתת את העד. לכן, אנחנו רוצים שתתקיים חקירה מסודרת, כדי שיעמתו אותו עם הדברים החדשים שהוא אומר".

09:36 – התובעת, עו"ד יהודית תירוש מכנה את דרישת ההגנה לחקירת משטרה "חוצפה". עו"ד בן צור אומר מצדו: "חוצפה? חוצפה זה מה שעשיתם לו. אנחנו מבקשים לשלוח את העד לחקירת משטרה, ולהעביר לנו את התיעוד לחקירת המשטרה הזו".

09:30 – השופטת פלדמן שואלת את פרקליטי ההגנה: "מה מבחינתכם ההבדל אם יש השלמת חקירה בפני המשטרה ותהיה בפניכם הגרסה, או שהפרקליטות תזמין את העד ותהיה בפניכם הגרסה?". עו"ד בן צור מתעקש כי "בחקירת המשטרה יש תיעוד מלא". פלדמן אומרת: "גם לעדות יהיה תיעוד מלא".

09:25 – עו"ד בעז בן צור מצוות ההגנה של נתניהו: "הפער העצום בין ההודעות ולבין העדות של העד, נעוץ בדבר אחד – הרענון. לולא אותו רענון לא יכול להיות שהייתה עדות שמעצימה ומגדילה". השופטת פרידמן פלדמן לעו"ד בן צור: "הגשת בקשות מפורטות, הוגשו תגובות והוגשו תגובות לתגובות".

לטענת בן צור, "התביעה הציגה לעד שורה אינסופית של מוצגים בשלב הרענון. זו לא חקירה משטרה. אלה הכללים הבסיסיים. המהויות האלה הופיעו לראשונה ברענון. התביעה עשתה חירות לעצמה, החליטה לסתום את כל החורים באמצעות הרענון".

09:10 – עו"ד ז'ק חן, המייצג את בני הזוג אלוביץ', מבקש להגיש את כל הודעות העד במשטרה, בגלל שלטענתו אתמול ישועה אמר דברים שלא נאמרו קודם לכן בחקירה.

סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, התייחס לעדות ישועה מאתמול וטען כי "יש פערים דרמטיים בין העדות שלו במשטרה לבין הגרסה שמסר כאן". התובעת יהודית תירוש התעקשה: "העד אמר דברים שעולים בקנה אחד עם הודאותיו במשטרה".

09:05 – עו"ד תירוש אמרה בתחילת הדיון כי "אתמול בשעות הערב ישועה יצא איתנו קשר והעביר הודעות שהוא קיבל. העברנו את ההודעות למשטרה". השופטת פרידמן פלדמן העירה כי היו צריכים ליידע את צוות ההגנה.

התובעת ליאת בן ארי הגיבה: "אנחנו מיידעים את המשטרה, ויש למשטרה את המנגנון משלהן. אנחנו לא תמיד יכולים להעביר במיידי להגנה. אנחנו לא רוצים ליצור דרמה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משפט סדום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו