Yonatan Sindel/Flash90

הפרופ' מעריך: "ייתכן שישראל הגיעה לסוג של חסינות עדר – שולי הביטחון רחבים"

פרופ' ערן סגל העריך אמש כי ייתכן וישראל השיגה חסינות עדר. לדבריו, גם בקרב הציבור החרדי היו רק 2 חולים קשה חדשים בלבד בכל השבוע האחרון, ופחות מ-100 מאומתים ביום. סגל הוסיף ואמר כי, "אפשר גם להסיר את ההגבלה של מסכות בשטח חיצוני, וגם בשטחים סגורים כשכולם מחוסנים"

הירידה החדה והדרמטית בנתוני תחלואת נגיף הקורונה במדינת ישראל ממשיכה ביתר שאת וזאת למרות הפתיחה הנרחבת יחסית של המשק. ברקע הנתונים הללו, פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן העריך אמש (מוצאי שבת) שייתכן וכי מדובר בסוג מסוים של חסינות עדר, וטען שיש להסיר עוד הגבלות בזכות "הסיכון הקטן, ושולי הביטחון הרחבים".

בראיון ל'חדשות 12' אמר פרופ' ערן סגל, "בגרפים על מגמת התחלואה בחודשים האחרונים אפשר לראות את הירידות החדות שנמשכות חודשיים וחצי. מספר המאומתים עומד היום על 270 ביום, ירידה ב-97% מאז אמצע ינואר. גם במספר החולים קשה החדשים יש ירידה ניכרת. וצריך לזכור שהמשק פתוח ואירועים כמו פורים ופסח שחששנו מהם עברו בשלום".

הפרופ' ערן סגל ציין שגם בקרב הציבור החרדי היו רק 2 חולים קשה חדשים בלבד בכל השבוע האחרון, ופחות מ-100 מאומתים ביום. גם שיעור הבדיקות הכללי החיוביות עומד על פחות מחצי אחוז. "ייתכן שישראל הגיעה לסוג של חסינות עדר ובלי קשר יש לנו שולי ביטחון רחבים", הסביר סגל. "לדעתי זה מאפשר להסיר חלק מהמגבלות באופן מיידי".

עוד הוסיף סגל, "אפשר גם להסיר את ההגבלה של מסכות בשטח חיצוני, וגם בשטחים סגורים כשכולם מחוסנים וזה רק עשרות אנשים. אם אנחנו רואים שזה גורם לחזרה של הדבקות, אפשר להחזיר שוב את ההגבלות, אבל אני חושב שכרגע הסיכון קטן ומאפשר לנו לקחת את הצעד הבא, ואם זה עובר בסדר, אז ללכת אפילו לחזרה כמעט מלאה לשגרה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו