"מזימה יפה מאוד": פרטים חדשים על התקיפה במתקן הגרעין בנתנז

"מזימה יפה מאוד": פרטים חדשים על התקיפה במתקן הגרעין בנתנז

ה"ניו יורק טיימס" מדווח שגורם מודיעיני בכיר סיפר שהמטען שגרם לתקלה נשלט מרחוק ותוכנן כך שיפגע בתחנת החשמל המרכזית - וגם בגיבוי שלה • ההערכות מדברות על כך שיעברו חודשים ארוכים עד שיוכלו האירנים לתקן את הנזק

העיתון היוקרתי "ניו יורק טיימס" מדווח הלילה (בין שני לשלישי) כי התקלה במערכת החשמל במתקן הגרעיני בנתנז, תקלה שהתרחשה בתחילת השבוע ואיראן האשימה את ישראל בגרימתה, נגרמה על ידי מטען חבלה שהוברח למקום והופעל מרחוק.

גורם מודיעיני ציין לעיתון כי המטען הרס את מערכות החשמל המרכזיות במתקן וגם את מערכות הגיבוי ובכך נגרם נזק משמעותי למתקן, כזה שעל פי דיווחים ייקח חודשים לתקן. הגורם המודיעיני הבכיר הסביר לניו יורק טיימס כי מטען הנפץ הוברח למתקן הגרעין בנתנז והופעל לאחר מכן בשלט רחוק.

גם ראש הוועדה לאנרגיה אטומית באיראן, פרדיון עבאסי, אישר כביכול את המידע הזה בריאיון שהעניק אמש לטלוויזיה הלאומית ברפבוליקה האסלאמית ואמר: "המזימה של האויב הייתה יפה מאוד". לדבריו, "אני מסתכל על זה מנקודת מבט מדעית. הם חשבו על זה לעומק והשתמשו במומחים שלהם כדי להבטיח שהפיצוץ יהרוס גם את מרכז הכוח החשמלי וגם את מרכז הגיבוי החשמלי".

אתמול אמר השר לשעבר איוב קרא כי "‏הפיגועים נגד מטרות אירניות ובמיוחד זאת של אמש הם חלק ממלחמת הרובוטים עליה הכרזתי בזמנו נגד אויבי ישראל והצחיקה מדינה ועולם ומלואו מוכיחה שוב ושוב שהטכנולוגיה המתקדמת ובראשם הבינה המלאכותית נותנת גושפנקה והאיכות מנצחת".‏

איראן הגישה אתמול לאו"ם תלונה נגד מדינת ישראל זאת לאחר התקלה שהתרחשה אתמול בבוקר במתקן הגרעין האיראני בנתנז, כך דווח הערב ברשת "אל-ערבייה". ב'מעריב' דווח כי שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף האשים את מדינת ישראל בתקיפת מתקן העשרת האורניום בנתנז, ואיים בפרלמנט האיראני כי מדינתו "תנקום על הפעולות שישראל אחראית להן. הם רוצים לפגוע בהצלחה שלנו, אך לא נאפשר זאת". כשעה לאחר מכן הודיעו: "זיהינו את האדם האחראי להפסקת החשמל באחד האולמות בנתנז, ננקטים צעדים הכרחיים על מנת לעצור אותו".

כזכור, רשת החשמל במתקן הגרעין בנתנז שבאיראן נפגעה מ"תקלה" במהלך תחילת השבוע דובר תכנית הגרעין באיראן. הוא הוסיף כי לא היו פצועים או זיהום כתוצאה מהתקרית. על פי הודעתו, "למרבה המזל אף אחד לא נפצע ולא נפלט לאוויר דבר". עוד ציין הדובר כי "האירוע תחת חקירה". הדיווח על תקלה ברשת החשמל במתקן הגרעין שבנתנז הגיעה יממה בלבד לאחר שטהראן החלה להפעיל צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום, בניגוד לתנאי הסכם הגרעין, ואחרי שנרשמה התקדמות מסוימת בשיחות בין נציגי המעצמות ואיראן בווינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו