Hadas Parush/Flash90

נתניהו בהצהרה אחרי פגישה עם יו"ר ימינה: "אבסורד שבנט יהיה רה"מ"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת תקף ראש הממשלה את יו"ר ימינה. ישיבת הסיעה החלה באיחור לאחר שנתניהו נפגש בלשכתו עם בנט במטרה לקדם הקמת ממשלה, אולם נראה שהפגישה לא עלתה יפה והצדדים רחוקים משיתוף פעולה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת ותקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט שלדבריו "דוהר לממשלת שמאל יחד עם לפיד, מרצ והעבודה". ישיבת הסיעה החלה באיחור מכיוון שנתניהו נפגש בלשכתו עם בנט במטרה לקדם הקמת ממשלה. אולם לפי דבריו החריפים של ראש הממשלה נגד יו"ר ימינה, נראה שהפגישה לא עלתה יפה והצדדים רחוקים משיתוף פעולה.

"היום גם מגיע רגע האמת של נפתלי בנט", אמר נתניהו. "הוא התחייב שלא לשבת תחת לפיד עם מרצ והעבודה, בתמיכת המשותפת. לכן עליו להפסיק לדהור לממשלת שמאל יחד עם לפיד, מרצ והעבודה". ראש הממשלה הוסיף: "עליו לתמוך בהצעתנו לוועדה המסדרת שמונעת את העברת הכוח בכנסת לשמאל ואף משאירה בידיו את זכות הוטו ולתמוך בפתרון הבחירה הישירה, דבר שרוב עצום בקרב מצביעיו תומך בו. אם בנט לא יעשה זאת, פירוש הדבר שהוא חובר לשמאל".

בתחילת דבריו התייחס ראש הממשלה לתוכנית אותה מקדמת ש"ס לקיום בחירות ישירות בישראל על קרע המשבר הפוליטי והכריז: "יש פתרון לפלונטר הפוליטי ורוב עצום בציבור תומך בו". נתניהו הוסיף כי "במקום להרכיב ממשלות אבסורדיות, למשל עם ראש ממשלה שקיבל בבחירות רק 7 מנדטים, יתקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה. הציבור יבחר ישירות את ראש הממשלה בבחירות בזק, בלי לפזר את הכנסת".

בחלק הסגור של סיעת הליכוד המשיך ראש הממשלה נתניהו לתקוף את בנט: "בנט אמר בבחירות שלא יהיה ראש ממשלה עם 10 מנדטים כי זה לא מוסרי ולא דמוקרטי, אבל זה מה שהוא עדיין מנסה לעשות כרגע עם לפיד, מרצ, העבודה והמשותפת".

"הם דנים עכשיו בממשלה של השמאל. הם קוראים לזה אחדות אבל זו ממשלה של השמאל עם שיתוק פריטטי שמוכר לכם. זה דבר רע מאוד לעם ישראל. זה כמובן לא משקף את ההתחייבויות של בנט מהבחירות".

כאמור, מוקדם יותר ראש הממשלה נתניהו ויו״ר ימינה בנט נפגשו בלשכת רה״מ בירושלים. לאחר ההתקפה של נתניהו על בנט, ישיבת סיעת ימינה בוטלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו