Abed Rahim Khatib/Flash90

דובר חמאס מצהיר: ירי הרקטות לישראל – תגובה על ההסלמה בירושלים

"הכיבוש אחראי למעשים הפרובוקטיביים הגזעניים של חייליו ותושביו נגד תושבי מזרח ירושלים, המתפללים והמוראביטון באל-אקצא", אמר דובר ארגון הטרור העזתי • חמאס הוציא את תומכיו לרחובות ברחבי הרצועה להפגין במחאה על המתרחש בירושלים

דובר חמאס, פאוזי ברהום, ייחס במהלך השבת את הירי לאירועי האלימות שאירעו בירושלים בימים האחרונים. ברהום הזהיר "את הכיבוש הישראלי מפני המשך ההסלמה ומביצוע מעשים טיפשיים שיפגעו בתושבי ירושלים ובמסגד אל-אקצא".

הוא הוסיף כי "הכיבוש אחראי למעשים הפרובוקטיביים הגזעניים של חייליו ותושביו נגד תושבי מזרח ירושלים, המתפללים והמוראביטון באל-אקצא. תגובת חמאס על התוקפנות הזו היא במסגרת חובתה הלאומית והערכית לשמירה על האינטרסים של העם הפלסטיני ושבירת משוואות הכיבוש".

בנוסף, חמאס הוציא את תומכיו לרחובות ברחבי הרצועה להפגין במחאה על המתרחש בירושלים ולאות הזדהות עם תושבי מזרח העיר, זאת לאחר שארגוני הטרור הפלסטיניים איימו בתגובה על אירועי הימים האחרונים בירושלים.

בתוך כך, גורמים בינלאומיים החלו במאמצי תיווך בין ישראל לחמאס בניסיון להרגיע את המתיחות בדרום מהר ככל האפשר – כך פורסם לראשונה על ידי דסק הערבים של כאן חדשות.

גורם בינלאומי מסר לכאן חדשות כי ההסלמה של הימים האחרונים בירושלים – ימים בלבד לפני תחילת שלב התעמולה בבחירות בשטחים, פותחת פתח רחב לגורמים קיצוניים לנווט את מסלול האירועים. ההסלמה בירושלים רק תשרת את האינטרס של חמאס ותחזק את הנוכחות והנרטיב של הארגון בגדה ובירושלים, אמר הגורם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו