Yonatan Sindel/Flash90

אחרי סאגת מינוי שר המשפטים, מתקפה על ביבי: "פשוט לא מסוגל לא לרמות"

"כל מי שהעלה בדעתו אפילו לרגע לחתום על הסכם כלשהו עם נתניהו, קיבל תזכורת שאין שום סיכוי שהוא ימלא את חלקו בשום הסכם", אמר יאיר לפיד בתגובה לסאגה היום בישיבת הממשלה סביב ההצבעה בעת מינוי שר משפטים קבוע

אחרי ישיבת הממשלה הסוערת היום (שלישי) בסיומה הוחלט על מינוי אופיר אקוניס לשר המשפטים למרות התנגדות היועמ"ש שהבהיר כי ההצבעה לא חוקית, תוקפים פוליטיקאים רבים את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מכחול לבן נמסר: "נתניהו והליכוד ניסו לבצע פיגוע נוסף בדמוקרטיה- וכחול לבן מנעה מהם. הם ביקשו לפרק את סמכויותיו של משרד המשפטים בשל גחמה פוליטית- ולא נתנו להם".

"הם ביקשו להעביר הצבעה לא חוקית שלא היתה על סדר היום למינוי אקוניס לשר משפטים בניגוד לעמדת היועמ"ש- ונכשלו. והם מבקשים שוב לממש את מזימת אפריל- ואנחנו לא נאפשר להם. כחול לבן בהובלת גנץ תמשיך לשמור על הדמוקרטיה עד שתורכב ממשלת שינוי שתחזיר את ישראל למסלול".

בני גנץ עצמו הוסיף, "הזהרנו ממזימת אפריל – מנענו את מזימת אפריל. ‏אמשיך לשמור על הדמוקרטיה".

יאיר לפיד מסר כי "כל מי שהעלה בדעתו אפילו לרגע לחתום על הסכם כלשהו עם נתניהו, קיבל תזכורת שאין שום סיכוי שהוא ימלא את חלקו בשום הסכם. אם היה מי שעוד חשב שנתניהו צריך לשבת ליד שולחן הממשלה – היום הוא קיבל תזכורת שהוא חייב כבר ללכת".

"הזלזול הבוטה בשלטון החוק, בכל הסכם שהוא חתם עליו, השקרים כדרך חיים – כל זה פרץ היום סביב מינוי שר המשפטים", הוסיף לפיד. "הוא פשוט לא מסוגל לא לרמות".

גם גדעון סער אמר כי "‏הסאגה סביב (אי) מינוי שר המשפטים שהגיעה לשיאה עכשיו בישיבת הממשלה ההזויה היא עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון".

מנגד, ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב: "כל הכבוד לראש הממשלה על הנחישות מול סוכני הכאוס וההפיכה המשפטית. מזל טוב לשר המשפטים החדש אופיר אקוניס".

ח"כ מיקי זוהר אמר כי "אנו עדים להתנהלות כוחנית של מנדלבליט בתאום מלא עם גנץ וכחול לבן, מדהים שהם אפילו לא מנסים להסתיר את זה. הם איבדו כל רסן תוך התעלמות מרצון העם. אני מציע לכל אבירי השלטון להפסיק לאיים עלינו עם בג"ץ, מדינת ישראל היא דמוקרטיה שמתנהלת בהתאם לרצון הרוב ולא על פי גחמותיו של היועמ"ש".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו