צילומים: משרד החוץ

הדגל יורד לחצי התורן: אין ישיבת ממשלה, הכנסת תערוך דיון אבל • תיעוד מהעולם

אחרי ההכרזה על יום אבל לאומי ביום ראשון הקרוב בעקבות האסון הכבד באתרא קדישא מירון, הורידו בנציגויות ישראל ברחבי העולם את הדגל לחצי התורן • הכנסת תוריד מחר את הדגלים, ישיבת הממשלה בוטלה וחברי הכנסת ידליקו נרות

לאור ההודעה על יום אבל לאומי בעקבות האסון בהר מירון, החליטו ראש הממשלה ושר הביטחון לדחות את ישיבת הממשלה שנועדה להתקיים ביום ראשון. מועד חדש לישיבת הממשלה יפורסם בהקדם. "לבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן ואנו שולחים ברכת רפואה שלמה לפצועים", מסר מזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, החליט בתום התייעצות עם סגניו, כי מליאת הכנסת תקיים ביום שני הקרוב, כ"א באייר, דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע הלילה במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי.

כמו כן הנחה יו"ר הכנסת לוין כי ביום ראשון, אשר הוכרז על ידי הממשלה כיום אבל לאומי, יורדו דגלי הלאום ברחבת הכנסת ועל גג המשכן לחצי התורן. כן יתאפשר לחברי הכנסת להדליק נרות זיכרון בכניסה למשכן הכנסת. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין: "לבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון הכבד. אני שולח, בשם הכנסת כולה, איחולי החלמה מהירה לפצועים".

בנוסף, בעקבות ההכרזה על אבל לאומי לאחר האסון במירון, שגרירויות ישראל בעולם הורידו את הדגלים לחצי התורן וכן יפתחו ספר תנחומים ביום שני. במהלך סוף השבוע התקבלו הודעות תנחומים וסולידריות מאזרחים וגורמים רשמיים במדינות השונות. כך זה נראה ברחבי העולם:

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לא נתפס, אבל פתאום המילים האלה עם השירה הכל כך מרגשת של ר' שרגי מקבלים משמעות כ"כ חזקה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו