איראן: פיצוץ במפעל כימי, לפחות 6 פצועים במקום • צפו

שריפה שפרצה היום במפעל כימי באזור תעשייה סמוך לעיר קום שבצפון איראן גרמה לפיצוצים ונפגעים • כלי תקשורת במדינה מדווחים על שישה פצועים, בהם שני כבאים שהוזעקו לזירה • צפו בתיעוד מזירת הפיצוץ

שריפה גדולה פרצה היום (ראשון) במפעל כימיקלים במרכז איראן וגרמה לכמה פיצוצים במקום, והרשויות הזהירו את תושבי האזור מפני סכנות בריאותיות. נכון לשעה זו לא ברור מה גרם לשריפה.

כלי תקשורת במדינה מדווחים על שישה פצועים, בהם שני כבאים שהוזעקו לזירה. הרשויות האיראניות מסרו כי השריפה עלולה לגרום לפליטת חומרים מזהמים לאוויר והכריזו על מצב חירום באזור.

גורמי ממשל מקומיים מסרו שיותר ממאה כבאים הגיעו למפעל "מוואלדאן" הנמצא באזור תעשייתי בעיר קום כדי לכבות את הלהבות. מאוחר יותר מסרו שירותי הכיבוי שהם הצליחו למנוע את התפשטות השריפה לאזורים מגורים סמוכים.

ליד העיר קום יש מבנה החשוד כי הוא משמש לפעילות גרעינית. בכפר פורדו הנמצא במרחק של 50 ק"מ מהעיר ממוקם מתקן תת-קרקעי להעשרת אורניום שנכרה בצלע הר. יצוין כי בשנים האחרונות אירעו כמה שריפות ופיצוצים מסתוריים ברחבי איראן שגרמו לנזק במפעלים, במתקנים צבאיים ובכאלה שקשורים לתוכנית הגרעין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture