Olivier Fitousi/Flash90

המרד בימינה; שיקלי: "אצביע נגד הממשלה" – סילמן: "מגבה את בנט"

עמיחי שיקלי הודיע כי יצביע נגד ממשלה שבה ייקחו חלק הרשימה המשותפת ומרצ, "כפי שהתחייבנו לבוחר" • מנגד, חברת הכנסת שסומנה כמורדת הבאה מבהירה הבוקר: "אין שום סיכוי שאערוק מבנט. אני מגבה אותו באופן מוחלט"

אחרי ההתנגדות של ח"כ עמיחי שיקלי להקמת ממשלה עם לפיד, היה נראה כי בליכוד ירכזו את מירב המאמצים בהשפעה על חברת הכנסת עידית סילמן, שנמצאת במקום השביעי ברשימה, וסומנה כמתנגדת פוטנציאלית לממשלת שמאל.

אך מסתמן כי הניסיון נכשל. בשיחות שקיימה עם מקורביה ביממה האחרונה, אמרה סילמן כי "אין שום סיכוי שאערוק מבנט. אני מגבה אותו באופן מוחלט, אנחנו אגרוף ברזל אחד".

במקביל, שיקלי הבהיר הבוקר בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר. יום נעים".

כזכור, במכתב ששלח שיקלי לבנט, הוא כתב כי היעדרה של ממשלה מתפקדת זה מצב בלתי נסבל והליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, אך הוא מתנגד לממשלה שבראשה יעמוד לפיד.

"התחייבנו שלא נכתיר את לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך. אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבויותינו לבוחר, וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. הקמת ממשלה שכזו, משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה", כתב.

הח"כ הוסיף, "ימינה היא, למיטב ידיעתי, חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי. אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון ממצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו