הטיל הסיני הענק חלף מעל ישראל – והתרסק סמוך למלדיביים • צפו

בסוכנות החלל הסינית מדווחים כי שרידי הטיל, ששוגר לפני למעלה משבוע לחלל, נכנס לאטמוספירה ונחת באוקיינוס ההודי, בין האיים המלדיביים לסרי לנקה • בדרכו לשם, חלף הטיל הענק שאיים לפגוע ברבים על פני כדור הארץ - בשמי העיר חיפה

ליבת המשגר הסיני הכבד לונג מארץ' 5B נפלה לאטמוספרה של כדור הארץ הבוקר (ראשון) בשעה 05:24. הטיל צולם כשהוא חולף מעל ישראל, ירדן, ערב הסעודית ומדינות נוספות במזרח התיכון, אבל לבסוף התרסק סמוך לאיים המלדיביים.

בסוכנות החלל הסינית דיווחו ששרידי הטיל, ששוגר לפני יותר משבוע לחלל, נחתו באוקיינוס ההודי בין האיים המלדיביים לסרי לנקה. אין לכך אישור מגורמי חלל נוספים. באחד הסרטונים שפורסמו לפנות בוקר נראים חלקי הטיל חולפים מעל שמי חיפה.

סוכנויות חלל ברחבי העולם עקבו בדאגה אחר ליבת המשגר, שאורכה כ-30 מטרים, רוחבה כחמישה מטרים, משקלה כ-21 טון והיא טסה במהירות של כ-25,000 קמ"ש, או שבעה קילומטר לשנייה – וניסו לחזות את מקום הפגיעה.

במהלך הלילה הודיעה סין כי המשגר ייכנס לאטמוספרה מעל המזרח התיכון, כשהוא עושה את דרכו לכיוון דרום-מזרח – ואכן בשעה 05:11 הצליח צופה בחיפה לתעד את הטיל כשהוא נמוך מאוד בשמיים.

בדקות שלאחר מכן התקבלו סרטונים דומים מכל רחבי המזרח התיכון, ולפי ניתוח המסלול היה ברור שחלקי הטיל הולכים להתפזר באזור האוקיינוס ההודי. בסופו של דבר רוב חלקי הטיל נשרפו באטמוספרה, ושני חלקים נפלו באוקיינוס ההודי, סמוך לחופי המלדיביים. נכון לשעה זו לא דווח על נפגעים בנפש או ברכוש.

מפחיד: טיל סיני ענק עלול לפגוע בכדור הארץ בימים הקרובים

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבנתי בגלל זה יש שרב כבד בכל הארץ בגלל האש ששרפה את הטיל…. אה…….
פורים שמח

חשבתי שרק ממוצרים חשמליים ביתים מסין יש להיזהר כדי שלא להישרף, ועשיו אני רואה שגם משמים סיני צריך להיזהר כדי שלא להשרף …… 🙂

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture