Yonatan Sindel/Flash90

דרעי וליצמן מתנערים מיוזמת פרוש; מביעים תמיכה בראש הממשלה נתניהו

"תנועת שס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה", מזכיר השר אריה דרעי בתגובה למכתב • השר יעקב ליצמן: "אגודת ישראל אחידה בתמיכתה בבנימין נתניהו לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות"

השר אריה דרעי מתנער הערב (ראשון) מיוזמתם של סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר להזזת בנימין נתניהו מראשות הממשלה כדי למנוע בחירות חמישיות ולהצליח להרכיב ממשלת ימין.

"תנועת שס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. שס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין", אומר דרעי.

מלשכת השר יעקב ליצמן נמסר: "במענה לפניות כתבים יובהר כי אגודת ישראל אחידה בתמיכתה בבנימין נתניהו לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות. יודגש כי מי שמחליט באגודת ישראל זו אך ורק מועצת גדולי התורה".

כזכור, מוקדם יותר היום שיגרו פרוש ואייכלר מכתב לראש הממשלה בו הם דורשים שיצהיר כי כל מי שיצליח לאחד את גוש הימין מאחוריו יכהן ראשון ברוטציה. זאת במטרה לשלול מבנט את הסיבה לרוץ לחיקו של גוש השמאל.

במכתב הם מזכירים לראש הממשלה: "כידוע, במהלך השנתיים האחרונות, ולאורך ארבעה סבבי בחירות, תמכו הסיעות החרדיות והדתיות בגוש שבראשות הליכוד, מתוך כוונה להקים ממשלה ימנית איתנה על בסיס הערכים והמסורת, לצערנו ללא הצלחה. בקשתך לשמור גם עכשיו על גוש ליכוד-דתיים-חרדיים מובנת בהחלט, כדי שלא לתת יד להקמת ממשלת מרכז-שמאל".

"לצד זאת" מדגישים פרוש ואייכלר, "אין לנו שום רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה למפלגות הימין והחרדים". לשם כך הם דורשים: "לכן צריכים לגבש את מפלגות הגוש המסורתי למאמץ משותף להקמת ממשלת ימין, למנוע בחירות ולא להקדימן".

לדבריהם, "הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל וגם למנוע בחירות היא הצהרה ברורה שלך בטרם תקום ממשלת שמאל כי תעניק לאחד מגוש הימין שיצליח לאחד את 65 ח"כי הימין את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות ברוטציה. בזמן הזה תכהן כראש הממשלה החליפי ותוכל לרכז את המאמץ המדיני מול ממשלת ביידן, הסכמי השלום והגרעין האיראני".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גפני, פרוש ואייכלר, וגם המודיע של גור הביעו את תמיכתם בהחלפת נתניהו
אז מי הוא זה היחיד שמחליט באגודת ישראל איזה מועצת ?..
האם יש מועצת ששייך רק לח"כ היחיד שעדיין תקוע בעמדתו ??
בתפילה שגם הוא יתעשת מהר, לפני שיהיה מאוחר

ליצמן סותר את עצמו, אומר שתומכים בנתניהו ואח"ז אומר שהמועצת תחליט בנידון, בכל אופן, אין סיבה לדחות כל דבר שנושא את השם פרוש, יש הרבה הגיון מאחורי הרעיון שלהם, נקווה שאכן יבקשו את הכרעת המועצת ולא שליצמן יחליט עבור המועצת…

זו לא מועצת גדולי התור שאמורה להחליט דברים כאלה?
מעברך לחוסר ההבנה המוחט של פרוש-אייכלר, שהם מגישים לכנופיות השמאל את ניצחון הסופי של הבג"ץ והפרקליטות על מגש של כסף. חוצמזה, בנט כלל לא מחפש לחזור לחיק הימין – הוא שמאל מלא מלא, כזה הוא היה תמיד וכזה גם יהיה.

"אלעס פאליטיק".. [הכול פוליטיקה]
איננו יודעים אם יש היתכנות למהלך של פרוש-אייכלר. יתכן שהכול 'ספין' בלע"ז, מסיבות שונות. אולם אם יש אפילו בדל היתכנות, מתברר אפוא, כי לא רק בצלאל סמוטריץ' וחבר מרעיו הולכים עם 'ראש בקיר', לא הם אינם יחידים, יש גם ליצמן גפני ודרעי.. 'הם הבטיחו'.. איזה צחוק. פוליטיקאי שמבטיח וגם מקיים, אבל כקוצו של יוד אפילו נגד האינטרסים שלשמם הם נשלחו. נו באמת: ימות המשיח.??? אלא הוא אשר דברנו, הכול פוליטיקה, על גבה השחוח של היהודת החרדית כמובן..
הרחמן הוא יצילנו משונאינו ומנדנו, ועוד יותר מכך מ'ידידינו' ומייצגנו, עם כל המשתמע מכך.. ה' לי בעוזרי, הוא יצילנו מן העוזרים שלי, ואני אראה בשונאי, עם השונאים באמת אסתדר לבד.. אוי!

לציבור החסידי כמו לכל הציבור החרדי נמאס כל חרחורי הריב ותחזוק המחלוקת אחת לשבועיים. ועוד בסמיכות כה רבה לאסון הנורא שאיחד כ"כ את "כל" הציבור החרדי.
מילא פרוש יכול להרוויח משהו – כך הוא מדומיין – מכל המלחמות האלו. אבל בעלזא ? ממילא הרי אם תוקם ממשלה הם אמורים לקבל תפקיד רק אחרי טסלר.
האם יש להם ברית נוקמים עם סער ובנט ? זוכרים את "נפגש בצמתים הבאים" ?).
האם זה נקרא מחלוקת לשם שמים או מחלוקת לשם מחלוקת ?

ג' הוקמה בשביל שבכל מהלך שלהם הם יתייעצו עם גדולי ישראל, לא בשביל שיחליטו על דעת עצמם. הנציגים שם כבר ממזמן שכחו ממזמן מה מטרתם בכנסת וחושבים שהם נמצאים שם היום בשביל לרצות את ביבי.
יש מועצת שאחראית על לקיחת החלטות – גם בקטנות שלצערינו גם בהם, הם לא מתייעצים.
מעבר למועצת יש את הציבור שבוחר בהם.
נמאס מהע"ז של "רק ביבי". ביבי ממזמן היה זורק את החרדים לאופוזיציה אם היתה לו ממשלה בלעדיהם. הוא עשה זאת ב2013 למניינם והיה ממשיך לעשות את זה אם ליברמן ולפיד לא היו מתנגדים לו.

נא חשבו:
מה ישרת יותר את צרכינו – עמדת פרוש-אייכלר או עמדת דרעי-ליצמן?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו