מלחמה בתוך המסגד, בת 7 חודשים נפגעה מאבן – 9 שוטרים נפצעו במהומות • צפו

אחרי שעות של עימותים והתפרעויות מצד צעירים פלסטינים על הר הבית, הצליחה המשטרה להרגיע את הרוחות ולהשיב את הסדר בהר. במהלך העימותים, נפצעו 9 שוטרים • תיעוד פלסטיני: רימוני הלם ורוחות של מלחמה בתוך מסגד אל אקצא

במהלך השעות האחרונות פעול כוחות משטרת ישראל אל מול פורעים בהר הבית והשיבו את הסדר במקום, במהלך הפעילות נפצע 9 שוטרים ואחד מהם פונה לקבלת טיפול רפואי. כעת בהר שגרה וכוחות משטרת ישראל נמצאים במקום וממשכים לפעול לשמירה על החוק והסדר.

מוקדם יותר הבוקר פרצו כוחות המשטרה להר הבית, לאחר יידוי אבנים מהמתחם. במקום החלו התפרעויות קשות, שכללו המשך של יידוי אבנים וירי רימוני הלם בתגובה מצד כוחות המשטרה.

מהמרכז הרפואי הדסה הר הצופים נמסר כי אל חדר המיון מפונים לאורך שעות הבוקר נפגעים מן המהומות בירושלים. כרגע מטופלים 5 נפגעים, כולם במצב קל.

בין הנפגעים תינוקת בת 7 חודשים אשר נפצעה בראשה מאבן שהושלכה לעברה. לאחר טיפול ראשוני היא נשארת להשגחה בחדר מיון ילדים. כמו כן בחור בן 28 אשר שהה ברכב שהותקף סמוך לעיר העתיקה, נער בן 16 עם חבלה מכדור גומי, 2 גברים עם פגיעה מגז מדמיע ואיש כוחות הבטחון עם פגיעה ביד מאבן

"צוות מומחים ברפואה דחופה ילדים ומבוגרים, פלסטיקה, אורתופדיה, פה ולסת וכירורגיה בהדסה הר הצופים מטפלים בכולם", הוסיפו בדוברות בית החולים.

כמו כן, אוטובוס ובו כארבעים תלמידי ישיבת נצר מטעי באריאל מבית איגוד ישיבות ההסדר שעשו את דרכם לבית מיוחס בעיר דוד, נרגם הבוקר במשך דקות ארוכות באבנים שהושלכו לעברו בעת נסיעה בוואדי ג'וז. כתוצאה מכך נפצע אחד מהתלמידים באורח קל ברגלו מרסיסים של חלונות האוטובוס שנופצו. במקביל, רכב של הישיבה שעשה את דרכו לבית אורות עם ארוחת הצהריים של התלמידים הותקף אף הוא באבנים ונגרם לו נזק קל.

בסניף ירושלים של חמאס אמרו הבוקר: "מה שקורה באל-אקצא – הפריצה לבית התפילה והפגיעה במתפללים וביושבים בו – זו מלחמת דת שמבצעת ישראל. זוהי הוכחה לאכזריות של הכיבוש הציוני. אנו קוראים לבני עמנו להמשיך להתנגד לפריצה. ישראל תשלם מחיר גבוה על הפגיעה במסגד אל-אקצא ובמתפללים".

שוטרים בתוך המסגד; מחבלים ערבים משתוללים וסופגים רימוני הלם:

בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח אמר: "הפריצה למסגד אל-אקצא היא פשע שביצע הכיבוש. ההנהגה הפלסטינית בוחנת את כל האפשרויות להגיב על התוקפנות הנפשעת הזאת על המקומות הקדושים והתושבים".

ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי פרסמה הודעה כי היא "מגנה בתוקף את פלישת כוחות הכיבוש למסגד אל-אקצא ואת התקיפה הברוטלית של המתפללים במקום, ומטילה את מלוא האחריות להתלקחות על ממשלת נתניהו ששמה לה למטרה להבעיר את האזור ולהתסיס מלחמת דת עקובה מדם".

עוד נמסר כי "וועדת המעקב העליונה קוראת לקהילה הבינלאומית לפעול לעצירת הטירוף הנפשע שאחז בממשלת ישראל וזרועותיה ומתנחליה. ועדת המעקב העליונה קוראת לציבור הערבי להמשיך להגיע למקום ולהגן על המסגד מפני המתנחלים".

ערבים מתפרעים בהר הבית; מיידים אבנים ויורים זיקוקים על שוטרים • צפו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהי שלום בחיליך שלווה בארמנותיך

שימותו הערבים היום

אמןןןןןןןןןןןןןןןן !!!!!!!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture