Abed Rahim Khatib/ Flash90     

צה"ל תקף את הבית של מנהיג חמאס יחיא סינוואר והמשיך בהשמדת ה'מטרו'

צה"ל ממשיך הלילה בתקיפות המאסיביות ברצועת עזה: מטוסי חיל האוויר תקפו את ביתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר ושל אחיו, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס • הושמדו מנהרות טרור נוספות ובסך הכל מדווחים הפלסטינים על השמדת יותר ממאה מטרות שונות

אחרי מתקפת הירי של חמאס לעבר גוש דן וערי ישראל מהדרום ועד באר שבע, צה"ל הגיב במהלך הלילה במתקפה עוצמתית על מספר גבוה של יעדי טרור ובתי בכירים ברצועת עזה.

בין היתר מדווחים הפלסטינים כי צה"ל תקף את ביתו מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר בחאן יונס. לפי הדיווחים, שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה אך סינוואר ומשפחתו לא שהו בבית. בנוסף, תקפו גם את ביתו של אחיו מוחמד, בכיר בזרוע הצבאית של ארגון הטרור העזתי.

דובר צה"ל אישר הבוקר את הדיווחים והסביר כי מעבר לסמליות שבתקיפת בתי הבכירים בארגון הטרור העזתי, ישנה סיבה נוספת והיא "שהבתים שימשו גם כמרכז טרור".

בסך הכל, מדווחים הפלסטינים על יותר ממאה תקיפות של צה"ל במהלך הלילה במרחבי רצועת עזה, 20 מהם בחאן יונס. בין היתר, צה"ל המשיך לתקוף את ה'מטרו', שרשרת המנהרות התת קרקעית של חמאס.

לפי תא"ל זילברמן, כעת מחבלי החמאס חוששים להיכנס למנהרות הטרור. הוא הסביר כי התקיפות גרמו גם לנזק משמעותי עבור חמאס מבחינה כלכלית, שכן עלות בניית המנהרות נאמדת בעשרות מיליוני דולרים.

עלות בניית ק"מ של מנהרה עולה כחצי מיליון דולר – כסף שחמאס קיבל וניצל זאת למטרות התעצמות צבאית למלחמה נגד ישראל, במקום כדי לדאוג לרווחתם האישית של תושבי הרצועה.

בצה"ל מעריכים כי למרות הפגיעה הקשה בתשתיות הארגונים, חמאס ימשיך בימים הקרובים בירי הרקטות לעבר ערי ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture