Nati Shohat/Flash90

הירי מעזה נמשך – חיל האוויר תקף חוליות נ"ט • סיכום היום העשירי ב'שומר החומות'

בחמאס המשיכו לשגר רקטות לעבר ישראל • התרעות הופעלו ביישובי הדרום ובעוטף עזה - פגיעה ישירה בשדרות • ברקע היו דיווחים על הפסקת אש אך בישראל סרבו עדיין למהלך גם מול לחצי ממשל ביידן בארה"ב • דקה אחרי דקה

23:55 – היועץ לביטחון לאומי האמריקאי ג'ייק סליבאן: "שוחחתי היום עם היועץ לביטחון לאומי הישראלי מאיר בן שבת ועם ממשלת מצרים על המשבר המתמשך. ארה"ב עוסקת בדיפלומטיה אינטנסיבית ומאמצינו יימשכו".

23:27 – אזעקות בעוטף עזה.

23:19 – אזעקות צבע אדום הופעלו כעת ביישובי עוטף עזה.

23:18 – דובר צה"ל מעדכן כי, בשעות האחרונות, כלי טיס של צה"ל תקפו מתחם נ"ט של ארגון הטרור חמאס בסג'עיה, שלושה משגרי רקטות בבית חאנון, ג'בליה ובנוצירת. בנוסף, הותקף משגר פצמ"ר של ארגון הטרור חמאס ברפיח.

23:17 – דיווח על הדי התפוצצויות בגבול לבנון.

23:08 – בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמל"ח שמוקם בביתו של שר המשפטים והאסירים המשוחררים וחבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, הותקפו תשתיות צבאיות בבתים של מפקדים נוספים בארגון הטרור ברחבי רצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, בין היעדים שהותקפו: תשתית צבאית ששימשה בסבב הלחימה הנוכחי ומוקמה בביתו של אשרף אל ג'ברי, אחראי על התמחויות בזרוע הצבאית של חמאס, שממוקם בעיר חאן יונס. מחסן אמל"ח שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס בעיר עזה. תשתית צבאית בביתו של מוחמד אבו מצטפא, מפקד בכוח נוח'בה של גדוד מזרח חאן יונס בארגון הטרור חמאס. תשתית צבאית בביתו של מפקד גדוד מזרח רפיח בארגון הטרור חמאס, מוחמד בואב. תשתית צבאית בביתו של אסאמה אבו ענזה, ראש מערך התמ"ס בחטיבת חאן יונס.

22:42 – ‏מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שני מבנים בצפון ובדרום רצועת עזה המשמשים כתשתית צבאית של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס.

22:41 – אזעקות הופעלו כעת ביישובי עוטף עזה.

22:27 – ‏בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק: ישראל ניסתה לחסל במבצע את מרוואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס, את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ואת מוחמד דיף עצמו. כולם לא נפגעו והם במצב טוב.

21:50 – דיווח ב'חדשות 12': ‏הסכמה במערכת הביטחון ובדרג המדיני: הפסקת אש – לא לפני יום שישי.

21:36 – נתיבות: פגיעה ישירה בחצר בית.

21:33 – דיווח: אבו מרזוק, אחד מבכירי חמאס, אומר: "הפצצה תיענה בהפצצה, ואם אתם תסלימו אנחנו נסלים, ואם אתם מפסקים את האש אנחנו נעצור את הירי על תל אביב".

21:10 – אזעקות נוספות בעוטף עזה.

20:55 – אזעקה בנתיבות והסביבה.

20:51 – דוברות המשטרה: כוחות המשטרה בעיר שדרות, טיפלו במהלך השעה החולפת ב 5 זירות בעיר בהן אותרו רקטות, כאשר 2 מהן פגעו בבתים ואחת פגעה ברכב. השוטרים סגרו את הזירות, בהן טיפלו חבלני המשטרה שאספו את שרידי הרקטות ואפשרו לנציגי הרשות המקומית להתחיל את טיפולם.


20:35 – התרעות צבע אדום הופעלו גם באופקים.

20:33 – דובר צה"ל מעדכן: בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שלושה משגרי רקטות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

20:30 – אזעקות צבע אדום הופעלו כעת ביישובי עוטף עזה.

20:29 – בצה״ל מעריכים כי חמאס שומר מטחי סיום לגוש דן והמרכז – כך דווח ב'חדשות 13'.

20:19 – דוברות עיריית אשקלון: מטח נוסף לפני זמן קצר לעבר העיר אשקלון. ארבע רקטות שוגרו, אחת ככל הנראה, נפלה בשטח פתוח בתוך העיר. כרגע, לא ידוע על נפגעים.

20:04 – אזעקה הופעלה כעת באשקלון.

20:03 – במהלך היום, כלי טיס של צה"ל תקפו רקטה עתירת משקל של ארגון הטרור גא"פ.

20:00 – אזעקה הופעלה באופקים ובסביבותיה.

19:56 – דוברות מד"א : בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בדרום הארץ: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי גבר בן 72 בהכרה מלאה במצב בינוני כשהוא שסובל מפגיעת הדף. פראמדיק מד"א אלכס קוסינוב סיפר: "הפצוע היה עם בני משפחתו בקומת המרתף בבית שנפגע מהרק"ק. סיפרו לנו שמעוצמת הפגיעה וההדף הוא נפל. הוא היה בהכרה מלאה והתהלך במקום, ביצענו בדיקות רפואיות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב כשהוא סובל מפגיעות הדף".

19:54 – דוברות עיריית שדרות: בשעה 19:20 נורה מטח רקטות לעבר העיר. כתוצאה מכך, 5 רקטות נפלו בתוך העיר. 3 רקטות פגעו בבתים וגרמו לנזקים. באחת הזירות פונה פצוע הדף לבית החולים. 2 רקטות נוספות ברחובות בעיר.

19:47 – דיווח עזתי: כוחות צה"ל תוקפים חולית שיגור באזור העיר עזה.

19:46 – דוברות מד"א : בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בדרום הארץ: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לגבר כבן 65 בהכרה מלאה במצב קל עד בינוני שסובל מפגיעת הדף ולמספר נפגעי חרדה.

19:45 – דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז דרום: פגיעות ישירות בשדרות צוותי כיבוי וחילוץ מתחנת שדרות פועלים בפגיעה ישירה בבית באזור שדרות ובזירה נוספת של פגיעה ישירה ברכב. לוחמי האש מבצעים פעולות סריקה לאיתור לכודים וניתוק מקורות אנרגיה. כמו כן 2 פגיעות בשטחים פתוחים.

19:43 – דוברות עיריית שדרות: פגיעה ישירה בבית בשדרות. בשלב זה אין דיווח על נפגעים בגוף. נזק לבית.

19:29 – דיווח ראשוני על פגיעה ישירה בשדרות.

19:26 – פגיעה ישירה? דיווח על הפסקת חשמל בדקות האחרונות במספר רחובות בשדרות.

19:25 – אזעקת צבע אדום הופעלה כעת ביישובי עוטף עזה ובשדרות.

19:18 – דיווח: צה"ל נערך ל״בליץ״ על עזה לקראת הפסקת האש. גנץ הורה לדחוס מטרות רבות לתקיפות הלילה. סביר שחמאס ינסה גם הוא לרכז אש לקראת סיום.

19:16 – בהמשך להודעה על נפילת הרקטה בעיר שפרעם במשטרה מפרסמים תיעוד של הכוחות מחפשים את רסיסי הרקטה.

19:15 – דובר צה"ל מעדכן כי, נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

19:10 – שר הביטחון מקיים כעת התייעצות ביטחונית עם ראשי שירותי הביטחון בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן.

18:43 – מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 341 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 114 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 12 בינוני ו-95 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 215 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-209 קל. בנוסף 243 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.
 
בהפרות הסדר שהתקיימו ברחבי הארץ טיפלו כוחות מד"א ב-195 נפגעים, בהם גבר בן 56 שנפצע אנושות בראשו ונפטר מפצעו, 10 קשה, 30 בינוני ו-154 במצב קל.

18:32 – שר הביטחון בני גנץ נפגש היום עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ועידכן אותו אודות התפתחות המערכה ברצועת עזה. השניים שוחחו גם על הטיפול הנדרש באתגרים הפנימיים של החברה הישראלית.


צילום: אלעד מלכה

18:19 – ראש הממשלה נתניהו מקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

18:17 – מבית החולים סורוקה נמסר כי למלר"ד סורוקה פונה פצוע מעוטף עזה כתוצאה מפגיעת רסיסים בידו. לאחר טיפול ראשוני בחדר הטראומה הוא הועבר לחדר הניתוח.

18:05 – אזעקות ביישובי עוטף עזה.

18:02 – ישראלי פצוע בינוני מפצמ"ר בעוטף עזה.

18:00 – אזעקות ביישובי עוטף עזה.

17:56 – אזעקות ביישובי עוטף עזה.

17:31 – בהמשך לדיווח הראשוני על ניסיון פיגוע משולב בצומת אליאס: מחבלת חמושה בנשק מסוג M16 הגיעה לצומת אליאס בכניסה לקריית ארבע ופתחה בירי תוך כדי התקדמות לעבר לוחמי צה"ל ואזרחים ששהו בצומת. שני לוחמים ירו לעברה וניטרלו אותה. אין נפגעים לכוחותינו.

17:20 – במהלך הלילה, צה"ל והשב"כ סיכלו באמצעות תקיפה אווירית של מטוסי קרב, שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס, בדירת מסתור מבצעית אשר שמשה את מערך הסייבר של הארגון בעיר עזה. תקיפה זו הינה חלק מעשרות פעילויות מבצעיות מול מערך הסייבר של הארגון.

17:14 – הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי נוטלת אחריות על שיגור מטח רקטי כבד בשעה 17:00 בכיוון נתיבות.

17:13 – אזעקות באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

17:07 – מקורות פלסטיניים מדווחים על חידוש התקיפות הישראליות באזור חאן יונס.

17:06 – תיעוד נוסך של הירי מלבנון.

17:01 – אזעקות בנתיבות ויישובי עוטף עזה.

17:00 – שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. גנץ עידכן את מזכיר ההגנה אודות התפתחות המערכה בעזה, ואמר לו כי בכל יום שעובר צה"ל מגיע להישגים משמעותיים שגורעים יכולות צבאיות משמעותיות מחמאס ופוגע במי שיורים על אזרחי ישראל ללא הבחנה. גנץ אמר למזכיר ההגנה, כי בכוונת ישראל לפעול באחריות ביטחונית וגם מדינית עם הגורמים המתונים באזור, והודה לו על הגיבוי האמריקאי שהוא משמעותי ביותר עבור ישראל.

16:53 – נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו והבהיר לו כי הוא "מצפה לרגיעה משמעותית היום".

16:50 – אזעקות באשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה.

16:49 – ממועצת רכסים נמסר כי ראש המועצה הנחה את קב"ט הישוב לפתוח את כל המקלטים ולהחזיר את התלמידים הלומדים בשעה זו במוסדות החינוך לביתם.

16:43 – במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות 2 נפילות של רקטה בעיר שפרעם. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום אין דיווח על נפגעים בגוף ולא נגרם נזק למבנים. חבלן משטרה בדרך למקום.

16:40 – תושבי סעד ועלומים התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים עד הודעה חדשה.

16:36 – דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים מספר מטרות בשטח לבנון. פרטים נוספים בהמשך.

16:35 – צה"ל מגיב בירי ארטילרי לעבר מקורות השיגור.

16:34 – תיעוד השיגור הקרטי מלבנון אל הגליל העליון המתפרסם ברשתות החברתיות

16:29 – ערוץ NBN הלבנוני המקורב לחזבאללה מפרסם תמונות של שובלי הרקטות שנורו מדרום לבנון. לפי ‏דיווחים בלבנון, 4 רקטות שוגרו לעבר ישראל מהכפר סדיקין בדרום לבנון.

16:28 – מד"א מעדכן בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בצפון הארץ: לא התקבלו במוקד החירום דיווחים על נפגעים, כוחות מד"א שסורקים את הדיווחים שהתקבלו, לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים.

16:24 – ירי הרקטות לצפון בוצע מלבנון, עד כה לא ידוע על נפגעים.

16:20 – יירוט בקריות.

16:16 – צה"ל: הופעלה התרעה במרחב הקריות והגליל התחתון. הפרטים בבדיקה.

16:14 – פגיעה בחצר של בית בשדרות – נגרם נזק לחומה ובחסדי ה' אין נפגעים בגוף.

16:14 – אזעקות באזור הקריות – אזור תעשייה שער נעמן, קריית ביאליק, קריית ים, קריית מוצקין וכן באזור גליל עליון – כפר מסריק, עין המפרץ, עכו – אזור תעשייה

16:09 – אזעקות בשדרות ויישובי עוטף עזה.

16:09 – ממחוז ש"י במשטרה נמסר בהמשך לאירוע נסיון פיגוע בצומת אליאס כי כביש 60 מצומת העוקפים עד בית חגי סגור לתנועה בשני הכיוונים עקב טיפול חבלן.

16:05 – בצה"ל התקבל דיווח ראשוני על ניסיון פיגוע בצומת אליאס שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". מחבלת מנוטרלת בנקודה. אין נפגעים. פרטים נוספים בהמשך.

15:56 – דיווח: ניסיון פיגוע דקירה ליד קריית ארבע

15:53 – כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר שלוש עמדות שיגור רקטות ביניהן עמדת שיגור ששיגרה לעיר באר שבע ועמדת שיגור פצמ״ר של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובבית חאנון ברצועת עזה.

15:41 – מתאם פעולות הממשלה הודיע כי במהלך כניסת משלוח של סיוע אזרחי לרצועת עזה היום דרך מעבר כרם שלום, שנתרם על ידי ממלכת ירדן ותואם לבקשתה, נורו על ידי ארגוני הטרור ברצועה שלוש פצצות מרגמה לעבר מרחב המעבר. בעקבות זאת הופעלה התראה במרחב והוחלט לעצור את כניסת המשלוח עד להודעה חדשה. המשלוח כלל מספר משאיות עם ציוד רפואי אשר יועד לבית החולים הירדני ברצועת עזה.

15:40 – תיעוד מהפגיעה הישירה בגן ציבורי באשדוד.

15:34 – תיעוד של הריסות בית משפחת אבו-מוסטפא בח'אן יונס.

15:31 – מקורות פלסטיניים מדווחים על תקיפת בית מגורים של משפחת אל-עטאר ברפיח שבדרום הרצועה.

15:30 – יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בישיבת חירום של הפרלמנט הערבי: "מגנה את התקיפות על אזרחים והרס בתים ותשתיות והרג ילדים, זקנים ונשים – הטרור שישראל מבצעת". הוא הוסיף כי הרשות הודיעו להנהגת ארה"ב החדשה שהם מוכנים לפעול איתה במסגרת הקוורטט להשגת שלום באזור.

15:29 – אזעקות בקריית מלאכי וביישובים בלכיש.

15:27 – מקורות פלסטיניים מדווחים על תקיפות ישראליות באזור חאן יונס.

15:22 – מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בדרום, נכון לרגע זה (15:20), לא התקבלו במוקד החירום דיווחים על נפגעים, כוחות מד"א שסורקים את הדיווחים שהתקבלו , לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים.

15:15 – בכבאות והצלה מחוז דרום מעדכנים על פגיעות ישירות באשדוד ובאר שבע: התקבלו מספר דיווחים על נפילות באשדוד ובבאר שבע. כמו כן דיווחים על זיהוי עשן במבנה באשדוד ושריפות קוצים בגזרת אשקלון. צוותי כבאות והצלה מבצעים סריקות לאיתור הזירות.

15:13 – פגיעה ישירה בגן ציבורי באשדוד – ללא נפגעים.

15:07 – הזרוע הצבאית של חמאס נוטלת אחריות על הירי הרקטי האחרון בכיוון אשדוד אשקלון ובאר שבע ומציינת כי מדובר "בתגובה על תקיפת אזרחים ובתי מגורים".

15:06 – כוחות המשטרה הפועלים בעיר אשדוד, פועלים לאיתור זירות בהן דווח על נפילת רקטות.

15:00 – מטחים כבדים לעבר אשקלון, באר שבע, גן יבנה, רחובות, אשדוד, רחובות ויישובי העוטף

14:54 – משרד הבריאות בעזה מודיע כי מזה שלושה ימים אין באפשרותו לבצע בדיקות קורונה, לאחר שישראל תקפה את המעבדה המרכזית ברצועה.

14:55 – בעזה מדווחים על תקיפות ישראליות בנוסייראת שבמרכז הרצועה.

14:55 – מקורות פלסטיניים מפרסמים תיעוד של תקיפת בית משפחת א-תראבין בבית חנון שבצפון הרצועה.

14:50 – הג'יהאד האסלאמי לישראל: היכולות שלנו לא נפגעו ונשארו טובות – אנחנו יכולים להילחם חודשים רבים.

14:41 – דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, מגיב לטענת הג'יהאד ולפיה ירו לתל אביב: "כשהשקר מגיע לרמה כזו המשמעות היא שהארגון במשבר אמתי בשל המכות המכאיבות שספג."

14:35 – מבוטלת ההנחיה לתושבי הישובים במרחק של 0-4 ק״מ ( מערבית ל232) להיכנס למרחבים מוגנים.

14:34 – לפני זמן קצר, צה"ל תקף עמדת תצפית ובה פיר מנהרה של ארגון הטרור חמאס. העמדה הינה חלק מתשתית המנהרות של הארגון במרכז הרצועה.

14:30 – הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי טוענת כי היום בשעה 14:00 שיגרה מטח רקטי בכיוון תל אביב.

14:25 – מקורות פלסטיניים מדווחים על תקיפה ארטילרית ישראלית בצפון הרצועה. דיווחים בלתי רשמיים על נפגעים בתקיפה.

14:15 – תושבי הישובים במרחק של 0-4 ק״מ מהגבול (מערבית ל-232) מתבקשים להיכנס שוב למרחבים מוגנים עד לעדכון חדש.

14:14 – אזעקות ביישובי עוטף עזה.

14:07 – דיווחים ברצועה על תקיפות ישראליות באזור חאן יונס.

14:06 – הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי נוטלת אחריות על שיגור מטח רקטי כבד בשעה 13:00 "בכיוון ערי ישראל כתגובה על המשך המתקפה והרג אזרחים ", לשון ההודעה

14:04 – רוסיה לישראל: הפגיעה באוכלוסייה האזרחית בעזה היא בלתי מתקבלת על הדעת.

14:00 – אזעקת צבע אדום באשדוד, גן יבנה ובשפלה

13:58 – צרפת מצרים וירדן פרסמו קריאה משותפת להפסקת אש מידית של הלחימה בעזה. מקרון, סיסי ועבדאללה קןראים לאו״ם לתווך בין הצדדים כדי להביא להפסקת הלילה.

13:46 – לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקף וסיכל שלושה פעילי טרור של ארגון הטרור גא"פ בעת שניסו לשגר רקטות אל עבר מדינת ישראל במרחב רצועת עזה.

13:44 – מבוטלת ההנחיה לתושבי הישובים במרחק של 0-4 ק״מ להיכנס למרחבים מוגנים.

13:38 – כלי טיס של צה"ל תקף וסיכל לפני זמן קצר פעיל טרור של חמאס בעת ששיגר רקטות במזרח עזה. בנוסף הותקפה גם עמדת שיגור רקטות של ארגון הטרור בחאן יונס.

13:24 – תושבי הישובים במרחק של 0-4 ק״מ מהגבול (מערבית ל-232) מתבקשים להיכנס לתוך מרחבים מוגנים עד לעדכון חדש.

13:15 – מד"א: מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 333 נפגעים ע"י החובשים ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 114 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 12 בינוני ו-95 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 207 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-201 קל. בנוסף 233 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

בהפרות הסדר שהתקיימו ברחבי הארץ טיפלו כוחות מד"א ב-195 נפגעים, בהם גבר בן 56 שנפצע אנושות בראשו ונפטר מפצעו, 10 קשה, 30 בינוני ו-154 במצב קל.

13:13 – נתניהו לשגרירים זרים: יש 2 דרכים למקסם את השקט שנקבל – אפשר לכבוש אותם ואפשר להרתיע אותם. אנחנו מנסים כעת לעשות את האופציה השנייה.ה במטרה להשיג שקט". אמר נתניהו והוסיף: "אנחנו לא עומדים עם סטופר, אלא דואגים לעמוד במטרות".

12:59 – במטח האחרון לעבר אשכול זוהתה נפילה בתוך שטח מוסד חינוכי שהיה ריק מאנשים. הרקטה נפלה בחצר המוסד ולא גרמה לנזק. אין נפגעים בגוף.

12:50 – מקורות ברצועה מדווחים על נפגעים בתקיפה ישראלית בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. אין לידיעה אישור רשמי ממשרד הבריאות בעזה.

12:27 – אזעקות נוספות בעוטף עזה.

12:21 – אזעקות בעוטף עזה.

12:09 – מטח נוסף לעבר עוטף עזה. אזעקות נשמעו ביישובים רבים.

11:58 – צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה.

11:47 – לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מתחם צבאי של המחלקה הטכנולוגית של ארגון הטרור חמאס בבניין במרחב ג'באליה. צפו:

11:26 – לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל תקפו מתחם שיגור רקטי תת קרקעי של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה.

11:12 – צבע אדום בעוטף עזה.

11:00 – משרד הבריאות בעזה עדכן שמתחילת סבב הלחימה נהרגו ברצועה 219 איש, מהם 63 ילדים ו-39 נשים. 1,530 נפצעו במבצע.

10:40 – במטח האחרון לעבר אשכול זוהו 7 נפילות בתוך ישוב אחד במועצה, חלקן נפלו סמוך לבתי מגורים. נזק קל בלבד נגרם לבתים. אין נפגעים בגוף.

10:36 – צבע אדום בעוטף עזה.

10:25 – הפלסטינים מדווחים כי צה"ל הרס היום את ביתו של עטאללה אבו א-סבח, בכיר בארגון הטרור חמאס שהיה בעבר שר התרבות של עזה.

10:05 – דיווח פלסטיני על תקיפת צה"ל ברצועת עזה.

10:02 – צבע אדום בעוטף עזה.

09:59 – הפלסטינים מדווחים על ירי 'הקש בגג' על בניין אל-אנדלס באזור אל-כראמה ברצועת עזה

09:57 – צבע אדום בעוטף עזה.

09:40 – צבע אדום בעוטף עזה.

09:36 – לפני זמן קצר, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתית טרור בביתו של ראש מחלקת המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס, אסאמה טבש בעיר חאן יונס ברצועת עזה.

09:10 – לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל אתר לייצור אמל"ח השייך לארגון הטרור גא"פ בעיר דיר אל בלח במרכז רצועת עזה.

09:00 – תיעוד פלסטיני: צה"ל משמיד בניין ברצועת עזה

08:00 – בימים האחרונים, כולם מדברים על פרוייקט המטרו של חמאס. אך מהו בעצם? דובר צה"ל הכין לכם סרטון הסבר:

07:35 – דובר צה"ל מעדכן, נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מתוכם, כ-10 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

07:32 – צה"ל תקף הלילה יעדים של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי: חמ"ל רקטי, דירה מבצעית המשמשת את המערך הרקטי של הארגון וחמ"ל גא"פ שנעשה בו שימוש לירי רקטי במהלך מבצע "שומר חומות" • צפו:

07:26 – דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל המשיכו הלילה בתקיפת 'מטרו' שלב ה' במרחב חאן-יונס ורפיח שבדרום רצועת עזה. במסגרת התקיפה שארכה 25 דקות, הותקפו כ-40 מטרות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה על-ידי 52 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-120 חימושים מדויקים.

07:09 – ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין מפרסם תיעוד של ירי פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה:

06:58 – דובר צה"ל בתגובה להצהרות חמאס כי ירה מטחי רקטות לעבר בסיסי חיל האוויר: חמאס לא הצליח לפגוע בבסיסי חיל האוויר כפי שרצה, מלבד רקטה אחת שנפלה בשטח פתוח בבסיס תל נוף.

06:50 – דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן מאשר הבוקר: צה"ל ניסה פעמיים לחסל את מוחמד דף – ונכשל.

06:30 – הפלסטינים מדווחים כי ישראל תקפה דירה של מפקד שטח בארגון הטרור, באמצעות רחפן מתאבד.

05:46 – אחרי מספר שעות של שקט, שוב אזעקות בעוטף עזה.

02:21 – לאחר הפוגה קלה: אזעקות צבע אדום הופעלו כעת ברחבי יישובי עוטף עזה.

00:57 – היירוטים כפי שתועדו מאזור בני ברק.


00:56 – הדי פיצוצים נשמעו בערי המרכז כתוצאה מהיירוטים בדקות האחרונות.

00:50: אזעקות צבע אדום הופעלו כעת באזור הדרום והשפלה. בין היתר באשדוד, יבנה, נס ציונה ורחובות.

00:09 – ‏בחמאס אומרים הערב: לא הושג הסכם ולא הוגדר מועד להפסקת אש. בינתיים הזרוע הצבאית שלו מקבלת אחריות על המטח הכבד לעבר הדרום.

00:04 – נכון לעכשיו, אין דיווחים על נפגעים במטח האחרון לעבר ישראל.

ארגוני הטרור ברצועת עזה המשיכו גם הלילה לשגר רקטות לעבר ערי ישראל. ב"ה, לא דווח על נפגעים במהלך הלילה. כמו כן, צה"ל המשיך לתקוף יעדי טרור ברצועה.

ברקע, דיווחים בארה"ב כי הנשיא ביידן הודיע לראש הממשלה נתניהו שלא יצליח להדוף את הלחץ הבינלאומי לאורך זמן, ודיווחים שונים כי ישראל הסכימה להפסקת אש החל מיום חמישי הקרוב. גורמים מדיניים רשמיים בישראל הכחישו את הדיווח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture