אבד חסיד מן הארץ • הרה"ח ר' אברהם גנזל ז"ל מחבר 'הסידור המבואר'

היה מחסידי צאנז וניהל את הת"ת והישיבה בירושלים • ביום שני יום הולדתו אושפז • למחרת נפטרה אמו • בערב שבת וישלח השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 66 • נטמן סמוך לכניסת שבת בהר המנוחות

ביום ששי אחר חצות היום הלך לעולמו הרב הגאון רבי אברהם גנזל זצ"ל מרבני חסידות צאנז שהתפרסם בחיבורו הנפלא 'הסידור המבואר'.

המנוח ע"ה נולד בירושלים ביום י"ב כסלו תש"ז, בהגיעו לגיל מקרא הכניסו אביו להתחנך בין כותלי ת"ת 'עץ חיים' המפורסם בירושלים, בהכנסו לעול תורה ומצוות נכנס ללמוד בישיבת תפארת ישראל רוז'ין בירושלים, מאוחר יותר עלה לישיבה גבוהה בקרית צאנז נתניה שם ביקש תורה מפיו של כ"ק אדמו"ר הגה"ק בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצוק"ל, שם הפך למתמיד ולגאון בישראל.

לאחר נישואיו עם בת הרה"ח ר' חיים שטיינברג ז"ל מיקירי קרתא דירושלים, קבע את מגוריו בעיר, בצאנז הכירו וידעו הייטב את כשרונותיו הברוכים והתמחותו בתחום החינוך, ומיד לאחר נישואיו התמנה לשורת תפקידים בחסידות, כמשגיח בישיבת צאנז וכמנהלו הרוחני של ת"ת צאנז בירושלים.

בעבודת התפילה השקיע כוחות רבים ומאומצים, עד שחש צורך לבאר את המילים כפשוטן לטובת הכלל, ולפני כשלושה עשורים הוציא לאור את חיבורו 'הסידור המבואר' שעד מהרה התפרסם וכמעט אין בית או בית כנסת שלא מתפללים בשפה ברורה ונעימה עם הסידור הנ"ל, בהמשך גם חיבר את ההגדה המבוארת.

ביום שני שעבר י"ב כסלו – יום הולדתו, התמוטט ופונה במצב קשה לבית החולים 'שערי צדק', ביום שלישי למחרת נפטרה אמו ע"ה, ובערב שבת קודש פרשת וישלח השיב את נשמתו לבוראה בן 66 בפטירתו.

הלוויתו יצאה מביתו רח' נחמיה בירושלים לעבר הר המנוחות שם נטמן סמוך לכניסת שבת.

הותיר אחריו חמישה בנים ושבעה בנות, הולכים בדרכיו על כל צעד ושעל.

יהי זכרו ברוך.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הראשון שחיבר ביאור על התפילה!

כל מה שיש היום בשוק – חיקויים ממנו

יהי זכרו ברוך

כנראה הכוונה לשבע בנות (ולא שהם ספק זכרים)…

הוא זכה לבן הרה"ח ר' חיים גנזל שליט"א שזכה להקים המוסד הכי גדול בעיר ביתר ת"ו בית ספר וסמינר לבנות שיש בה יותר מאלף תלמידים על טהרת הקודש
"בן מזכה אבא"
יהי זכרו ברוך ושילמד זכות לכל יוצא חלציו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו