Nati Shohat/Flash90

דיווח בבריטניה: "מרגלים ישראלים חיבלו בכ-20% מהרקטות של חמאס"

מספר שיא של רקטות שיוצרו באיראן והוברחו לתוך רצועת עזה, לא הגיעו לתוך שטח ישראל כאשר נורו על ידי מחבלי החמאס במהלך מבצע 'שומר החומות'. מה הסיבה לכך? לפי הדיווח בבריטניה, נטען כי מרגלי המוסד חיבלו באותם רקטות - ולכן נפלו ברצועה או בים

אחוז גבוה מהרקטות ששיגרו מחבלי החמאס והג'יהאד האסלאמי לעבר ישראל במהלך ימי הלחימה של מבצע 'שומר החומות', כלל לא הגיעו לארץ. הם נפלו בתוך שטחי רצועת עזה או בים. אחוז גבוה מהם, היו רקטות שיוצרו באיראן והוברחו לתוך עזה.

מה הסיבה לכך? גורם מודיעיני שעוסק בנושא צוטט בעיתון ה'מירור' היוצא לאור בבריטניה, אומר כי מרגלים של ארגון המוסד הישראלי הצליחו לחבל באותם רקטות, מה שהוביל לכך שקרוב לעשרים אחוז מהם נפלו כאמור בדרך, ולא הגיעו לישראל.

הוא הוסיף כי המרגלים יכלו לחבל במערכות ההדרכה, המנועים, ראשי הנפץ או חומר הנפץ בתוך הטילים, כדי לגרום לתוצאה הזאת. "ככל הנראה לישראל יש יכולת ריגול מהטובות בעולם", אמר הגורם המודיעיני. "קהילת המודיעין שלה הוציא כמה פעולות עוצרות נשימה בתוך שטח האויב, כולל חיסול מדענים איראנים".

בעיתון המירור הוסיפו וסיפרו לקוראים שלהם כי מפקד משטרה בישראל איתו שוחחו, הראה להם את שרידי הטילים שפגעו באשדוד, תוך שהוא אומר: "זו תעלומה מדוע הם לא טסו רחוק יותר, רובם מורכבים בעזה, אני לא יכול להגיד מה קרה".

על פי הנתונים של צה"ל – בסך הכול במבצע "שומר החומות", נורו לעבר ישראל 4,400 רקטות, שביעית מהן, כ-700, נפלו בשטח פלסטיני וגרמו לפצועים והרוגים רבים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו