ירושלים: יוזמה לחידוש בית הכנסת העתיק תפארת ישראל • הערבים מתנגדים

בית הכנסת "תפארת ישראל" שימש עשרות בשנים מרכז רוחני ליהודים חסידיים ועמך ישראל שבני משפחתי נמנים עליהם. בנייתו מחדש הינה יד ושם למקימיו, למרן הרה"ק ר' ישראל מרוז'ין זצוק"ל לחסידים ואנשי מעשה אשר קבעו את מקום תפילתם במקום קדוש זה

בימים אלו נשלמות התוכניות לשיקומו וחידושו של בית הכנשת העתיק 'תפארת ישראל' אשר הוקם ברובע היהודי על ידי חסידי רוז'ין לפני שנים רבות ונקרא על שמו של הרה"ק ר' ישראל מרוז'ין זצוק"ל. בית הכנסת נחרב במלחמות של הערבים בהתיישבות היהודית בארץ.

קרא עוד:

[postim]

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שליט"א הנמנה על חברי ועדת ההיגוי של בניית ושיחזור בית הכנסת "תפארת ישראל" בעיר העתיקה בירושלים, מברך את החברה לפיתוח הרובע היהודי ועירית ירושלים על יוזמתם הברוכה להחזיר עטרה ליושנה ולהקים מחדש את בית הכנסת.

בית הכנסת "תפארת ישראל" שימש עשרות בשנים מרכז רוחני ליהודים חסידיים ועמך ישראל שבני משפחתי נמנים עליהם. בנייתו מחדש הינה יד ושם למקימיו, למרן הרה"ק ר' ישראל מרוז'ין זצוק"ל לחסידים ואנשי מעשה אשר קבעו את מקום תפילתם במקום קדוש זה.

כבר נפסק בהלכה שבית הכנסת גם בחורבנו, קדוש הוא. האראלים שהחריבו את בית הכנסת לא יכלו לקחת ממנו את קדושתו.

ההתנגדות הפלסטינאית לחידוש בית הכנסת ראויה לגינוי. בנייתו, היא על אדמה יהודית, על חורבות בית הכנסת שנהרס וחולל על ידי פורעים ערביים בשנת תש"ח – 1948.

זו עזות מצח מצדם להביע התנגדות לבניית מקום תפילה שחולל על ידם. מקום תפילה יהודי הוא מקום של שלום, בבית הכנסת זה התפללו 3 פעמים ביום לשלום. ובית הכנסת החורבה הינה עדות חיה לכך.

בית הכנסת בתפארתו

בית הכנסת לאחר החורבן

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא "אראלים" דהיינו מלאכים אלא "ערלים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו