צילום: לע"מ

עמדת הליכוד התקבלה חלקית: לפיד צריך לפרט את הממשלה שיקים

בתגובה לפניית מפלגת הליכוד מבהירים בבית הנשיא כי יאיר לפיד יכול לכהן כראש הממשלה החליפי אך עליו להודיע לנשיא כאשר יגיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה, עם פירוט על הרכב הסיעות השותפות, האם מדובר בממשלת חלופים ומי יהיה ראש הממשלה החלופי

היועצת המשפטית של בית הנשיא עו"ד אוּדית קורינלדי-סירקיס השיבה הבוקר (שלישי) לפנייתו של עו"ד מיכאל ראבילו בנוגע להקמת הממשלה ה-36, אשר הועברה אל בית הנשיא הבוקר, מטעם מפלגת הליכוד.

בתשובתה כותבת היועצת המשפטית לנשיא המדינה, "אכן, כפי שהבהרתי בשיחתנו מיום 4.5.2021, על חבר הכנסת, שמודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה להבהיר את הרכב הסיעות השותפות לממשלה, האם מדובר בממשלת חילופים, ומי יכהן כראש הממשלה החלופי (במידה ומדובר בממשלת חילופים)".

"באשר לאמור בסעיף 5 למכתבך – כפי שוודאי זכור לך, באותו היום, פנית אלי וביקשת לוודא עמי, שמקובל עלי, שכאשר מוקמת ממשלת חילופים, חבר הכנסת שהוטל עליו להרכיב ממשלה יכול לכהן כראש הממשלה החלופי בתקופה הראשונה (לפני מועד החילופים), זאת, בהתבסס על סעיף 13א לחוק-יסוד: הממשלה. השבתי לך שזוהי גם עמדתי המשפטית ואני מסכימה עמך".

"בתמצית אציין כי עמדה זאת מבוססת על לשון החוק, ועל תכליתו של חוק-יסוד: הממשלה הן בכלל והן של סעיף 13א לחוק זה – העוסק בכינון ממשלת חילופים – בפרט".

במפלגתו של נתניהו שעשויה לאבד כעת את השלטון אחרי שנים ארוכות טענו במכתב שהועבר על ידי עו"ד מיכאל ראבילו, כי לא ניתן להסתפק בהצהרה לקונית על הרכבת ממשלה כביכול אלא על ח"כ לפיד לפרט:

• איזו ממשלה עלה בידיו להרכיב, מהו הרכב הסיעות, האם מדובר בממשלת חילופים, ואם מדובר בממשלת חילופים מי יכהן כראש ממשלה חלופי.

• כמו כן, לפי חוק יסוד הממשלה רק ח"כ לפיד יכול לכהן ראשון כרה"מ ואין לו שום סמכות להעביר את התפקיד לח"כ בנט, עליו לא הוטל תפקיד הרכבת הממשלה.

"היה ולא יתקיים תנאי אחד מהתנאים הללו אמורה להתחיל תקופת 21 הימים הקבועה בסעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ביום 3.6.21 בשעה 00:00", הוסיפו בפניית מפלגת הליכוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו