על כוונת: אלה ארבעת ח

Avshalom Sassoni/Flash90

על כוונת: אלה ארבעת ח"כים שעליהם בונה הימין את הפלת ממשלת בנט-לפיד

בגוש הימין פתחו במלחמה נגד הקמת ממשלת השמאל בראשות בנט ולפיד באמצעות קמפיין התוקף את ההסכם עם רע״ם, עיכוב ההצבעה בכנסת והפגנות מול בתיהם של ח״כים ימניים ״מתנדנדים״ מגוש השינוי. אולם עיקר המאמצים מכוונים לח"כים האידיאולוגים מימינה ותקווה חדשה

בגוש הימין לא נכנעים וממשיכים במאמצים לטרפד את הקמת ממשלת השמאל שהוקמה בקולות הימין. על רקע הוויכוח הפנימי בסיעת ימינה ועקב העובדה שחלק מחברי הכנסת של תקווה חדשה לא שלמים עם ההסכם מול מפלגת רע"ם.

הסיבה שיושב ראש הכנסת אינו ממהר לכנס את מליאת הכנסת כדי לקיים הצבעה על הקמת ממשלה היא כדי לנסות להרוויח זמן ולשכנע ח"כים אידיאולוגים מימינה ותקווה חדשה להתנגד לממשלה. גורם בליכוד אמר לעיתון 'מעריב' כי המפלגה מתכוונת “לנצל כל רגע מהזמן שנותר עד ההצבעה כדי לשנות את המגמה”.

אתמול זימן נתניהו למעון ראש הממשלה בבלפור פגישה דחופה של ראשי מפלגות הימין, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומשה גפני, ח"כ גפני נעדר מהפגישה וסגן השר אורי מקלב ייצג את דגל התורה במקומו. וכן ראשי מועצות יש"ע לצד חברי הכנסת יריב לוין ומיקי זוהר ממפלגת הליכוד. בפגישה דנו בדרכים להילחם נגד הקמת ממשלת שינוי והוחלט להפעיל מכבש לחצים על חברי הכנסת מהימין באמצעות הפגנות, רבנים, פעילים ומקורבים.

אתמול תקף ראש הממשלה נתניהו את נפתלי בנט ואת ממשלת השינוי העתידה לקום בחשבון הטוויטר שלו, אך את דבריו כיוון ל”מתלבטי ימינה”, ”בנט מכר את הנגב לרע”ם! כל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין חייבים להתנגד לממשלת השמאל המסוכנת הזאת!”, כתב ראש הממשלה.

בימין מנסים בכל דרך אפשרית לאתר את חברי הכנסת מהאגף הימני של גוש השינוי שאינם שלמים עם ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד המסתמנים של ממשלת השמאל. בכיר בגוש הימין ששוחח עם 'מעריב' צייין כי על הכוונת ניצבים הח"כים – ניר אורבך ועידית סילמן מימינה וזאב אלקין ושרן השכל מתקווה חדשה. "אלו הארבעה שמבחינה אידיאולוגית הכי לא שלמים עם הממשלה הזאת. אנחנו עושים ונעשה כל מאמץ אפשרי כדי להגיע אליהם ואל מקורביהם, כדי להסביר להם את גודל הטעות", אמר.

לצד ההפגנות שמתקיימות ליד בתיהם של חברי מפלגת ימינה הנחשבים ל”מתנדנדים”, ניר אורבך ועידית סילמן, וכן מול ביתה של איילת שקד. המאמצים נעשים גם באמצעות רבנים ופעילים שמנסים לשכנע את המתלבטים וכן המקורבים לח"כים שסביבתם הטבעית היא אנשי ימין.

מפלגת הליכוד פרסמה אתמול דרישה פומבית מבנט ולפיד לחשוף את כל ההסכמים, תחת הכותרת "מה יש להם להסתיר?".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכל המתלבטים
היום עבס דיבר ברשת ירדנית ואמר שהוא לא רואה את עצמו כישראלי והוא מייצג את העם הפלסטינאי שגר בפלסטין ובארץ ישראל…

לא הבנתי למה להפיל ממשלה כזו יפה?
בנט – לא ירצה להירשם כראש ממשלה (…) יותר מאהוד ברק
לפיד – יודע שהממשלה תיפול עוד לפני תורו ברוטציה, וכדי לקבל שוב את ראשות הממשלה הוא חייב את החרדים
סער – יודע שיעלם מהפוליטיקה יום אחרי הבחירות וינסה להשאיר שם טוב
המפלגות הערביות עושות לנו את העבודה עם נושאים רגישים…
יעבירו לנו חוק גיוס יותר יפה מחוק טל – ובגץ לא יוכל לפסול
יפצלו את תפקיד היועמ"ש וזה יעבור בדממה
בג"ץ יחזור למקומו הראוי בחברה הישראלית
יכניסו את הישיבות לתוך התקציב (אפילו בחוק יסוד.. 🙂 )
יעלו את קצבאות הילדים לטובת רע"מ..

מה רע????
למה לא להצביע בעד?
ועוד שנה שנתיים כשיגמרו להוציא את הערמונים מהאש, נפיל את הממשלה הרעה הזו והמפלגות החרדיות יכפילו את כוחן..

ואלה סוף סוף מישהו אומר דברים של טעם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו