Zack Wajsgras/Flash90

שר הביטחון: בשל הרגישות הביטחונית – לא לקיים את מצעד הדגלים

בני גנץ קיים הערב הערכת מצב עם בכירי הביטחון ודורש שלא לקיים את מצעד הדגלים בירושלים. גנץ אמר כי על רקע מצבור האירועים הצפויים, יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית. מצעד הדגלים תוכנן ליום חמישי הקרוב בעיר העתיקה

על רקע השבוע הרגיש ברמה הביטחונית, קיים הערב (מוצאי שבת) שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, מפקד פקמ"ז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים.

לאחר ששמע את הערכת המצב הביטחונית ואת המאמצים המבצעיים שנדרשים מהמשטרה וצה"ל, סיכם שר הביטחון כי ידרוש שלא לקיים השבוע מצעד דגלים בירושלים במתווה שיצריך מאמץ ביטחוני מיוחד ויכול לפגוע בסדר הציבורי ובתהליכים המדיניים המתקיימים.

שר הביטחון הדגיש בפני כלל הגורמים את הצורך בהתאמת המתווים ובהתנהלות אחראית, ואמר כי על רקע מצבור האירועים הצפויים, יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית. מוקדם יותר הערב קרא שר הביטחון לכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות ולאזרחים להימנע מכל אלימות.

כזכור, ארגוני ימין מתכננים לקיים ביום חמישי הקרוב "מצעד דגלים" בעיר העתיקה בירושלים. המצעד מתוכנן לעבור דרך שער שכם וברחובות הרובע המוסלמי לעבר הכותל, שם תיערך תפילה המונית. במודעה המפרסמת את האירוע נכתב: "נדרוש לאחד את ירושלים לנצח! חוזרים לצעוד ברחובות ירושלים בראש מורם עם דגלי ישראל".

מצעד הדגלים, שנערך זה עשרות שנים ביום ירושלים, התקיים השנה במתכונת שונה. זמן קצר לפני תחילתו החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על שינוי תוואי המצעד, כך שלא יעבור דרך שער שכם, על רקע המתיחות הביטחונית בעיר באותם ימים. במהלך המצעד ירה חמאס מטח רקטות לכיוון ירושלים ונשמעה אזעקה בעיר. בעקבות הירי הזה החלו חילופי הירי בין צה"ל לחמאס שהובילו למבצע "שומר החומות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

החלטה פוליטית במסוה ביטחוני

שר בטחון של חוסר בטחון .פחדן ארור כל מה שעושה טוב ליהודים רע לו . ומה שטוב לרוצחים חמס וג'יהד וחיזבאללה טוב לו וטוב לשולחיו הארורים הטיפשים . שר בטחון הכי מביש שקם לישראל . שגנב את תפקידו גנץ בגד בשמאל תמיד תשאר בוגד בוגד נשאג בוגד . ממשל בושה וחרפה . ממשלה של גועל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו