Abed Rahim Khatib/Flash90

תחזית האינפלציה של משרד האוצר: צפי לעליית מחירים בקצב מהיר של 2.1%

במשרד האוצר צופים שמדד המחירים בישראל יעלה בשנת 2021 בקצב מהיר יחסית של 2.1%. בדו"ח אגף הכלכלנית הראשית מציינים גם את הסיבות לכך, בין היתר: התייקרות עלויות ההובלה והשיבושים בשרשראות האספקה ואת העלייה במחירי הסחורות כתוצאה מהשקעות

מתחזית האינפלציה שפרסם היום (ראשון) אגף הכלכלנית הראשית עולה כי במשרד האוצר צופים שמדד המחירים בישראל יעלה בשנת 2021 בקצב מהיר יחסית של 2.1% . עוד עולה מהתחזית כי, אחרי עליות מחירים חדות יחסית בתקופה הקרובה, ב-2022 צפויה האינפלציה להתמתן מעט ולרדת לקצב שנתי של 1.5%.

האינפלציה, תהליך של עליית מחירים ושחיקה בערך הכסף – "תעלה במידה מסוימת בטווח הקצר ולאחר מכן תתמתן חזרה בטווח הבינוני, אך תיוותר גבוהה מממוצע השנים האחרונות שהתאפיינו באינפלציה נמוכה", נכתב בתחזית.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', בין הגורמים לעלייה בציפיות לאינפלציה מציינים במשרד האוצר את ההתאוששות הכלכלית בעולם אחרי משבר הקורונה במהלך השנה וחצי האחרונים.

עוד מציינים את המדיניות המרחיבה של ממשלות העולם בניסיון להתמודד עם המשבר, ואת הגידול בחיסכון של משקי הבית במהלך משבר הקורונה, שצפוי להשתחרר כעת.

בדו"ח אגף הכלכלנית הראשית מציינים גם את התייקרות עלויות ההובלה והשיבושים בשרשראות האספקה, לדוגמא בפעילות הנמלים, ואת העלייה במחירי הסחורות כתוצאה מהשקעות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו