Gershon Elinson/FLASH90

עימות ראשון: מיכאלי דורשת לקצץ מיליארד וחצי ש"ח מתקציב הכבישים ביו"ש

עוד לפני שממשלת בנט-לפיד קמה כבר נשמעים וויכוחים בתוך הגוש שמתיימר להקים ממשלה כבר בתחילת השבוע הבא. על פי הדיווחים מירב מיכאלי ממפלגת העבודה דורשת לקצץ בתקציבי פיתוח הכבישים ביהודה ושומרון כאשר מנגד זאב אלקין ואיילת שקד מתנגדים למהלך

ממשלתם של יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד טרם קמה, אך כבר כעת מתנהל ויכוח בין זאב אלקין ואיילת שקד לבין מירב מיכאלי ממפלגת העבודה בנוגע לתקציב המיועד לפיתוח כבישים ותחבורה ביהודה ושומרון.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', בעקבות לחץ מתמשך במהלך הימים האחרונים של מועצת יש"ע, דורשים חברי הכנסת זאב אלקין מתקווה חדשה ואיילת שקד מימינה תקציב דומה לזה שמועבר בממשלה הנוכחית בסך כ-2.5 מיליארד שקלים לפיתוח כבישים ביו"ש.

אלא שחברת הכנסת מירב מיכאלי ממפלגת העבודה מתנגדת למהלך ומוכנה להקצות רק כמיליארד שקלים. דבר שגורם כבר עכשיו לוויכוח ומאבק בתוך הגוש שמתיימר להקים ממשלה כבר בשבוע הבא.

עוד דווח כי, מדובר בוויכוח עקרוני ובעל משמעויות מרחיקות לכת שכן משמעותם של סלילת כבישים ביהודה ושומרון נחשבת כצעד של החלת ריבונות בפועל.

מהתבטאויות של מיכאלי במהלך המשא ומתן הקואליציוני, ניתן היה ללמוד כי היא מתכוונת להתמקד בעיקר בנושא התחבורה הציבורית, בדגש על תחבורה ציבורית בשבת. אולם כעת מתברר כי אין לה כוונה לוותר גם על נושאים בעלי השלכות מדיניות הקשורים לתיק התחבורה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו