אילוסטרציה. צילום: Yahav Gamliel/Flash90

נגרם נזק רב: פסולת דלפה ממפעלי ים המלח – וזיהמה את הנחל בדרום

המשרד להגנת הסביבה אישר כי אכן זרמו מי מלח מחוץ לצינור מהפעל אל תוך הנחל וכי מתבצעת בדיקה בנושא. עוד נמסר, כי פקחי רשות הטבע והגנים הגיעו לאזור כדי למנוע הגעה של בעלי חיים למים הגלויים. פעיל סביבה סיפר כי נגרם נזק גדול לצומח בנחל בעקבות הפסולת

פעילי סביבה דיווחו הצהריים (חמישי) על זיהום בנחל עמיעז במדבר יהודה, שנגרם מגלישת שפכים מצינור תמלחת של מפעל פריקלאס, מפעל מגנזיום השייך למפעלי ים המלח.

פעיל הסביבה גילי סופר סיפר לרן בראיון ל'כאן רשת ב' כי מדובר בצינור ישן שקרס במקום וגרם להזרמת מאות קובים של תמלחת, תמיסת מי מלח, לנחל.

סופר הוסיף כי בעקבות פריצת הצינור, מי מלח מחלחלים אל מי התהום במדבר וכי נגרם נזק רב לצומח בנחל בעקבות הפסולת שנשפכה אליו. בתוך כך האשים כי מדובר במדיניות רופסת של המדינה למול מפעלי כימיקלים לישראל, כפי שהייתה לדבריו גם אחרי אסון זיהום נחל אשלים לפני שלוש שנים, כשלאחריו עדיין נקטה המדינה במדיניות מקלה למול החברה.

בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה אישר כי אכן זרמו מי מלח מחוץ לצינור מהפעל אל תוך הנחל וכי מתבצעת בדיקה בנושא. עוד נמסר, כי פקחי רשות הטבע והגנים הגיעו לאזור כדי למנוע הגעה של בעלי חיים למים הגלויים. עוד נמסר כי רשות הטבע פנתה אל המפעל בבקשה לשאוב את המים הגלויים וכי תנקוט בעוד צעדים כדי להגן על בעלי החיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו