ניתאי זכריה יערן קק״ל.

כביש 1 נחסם לתנועה בעקבות שריפה; בתים פונו סמוך לאדורה

כוחות כיבוי והצלה הגיעו למקום כדי להשתלט על האש שהתפשטה בשדה קוצים • תושבים הונחו להתפנות מהבתים הסמוכים לקו האש והמשרדים להגנת הסביבה והבריאות ממלים להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ • בעקבות שריפה סמוך לישוב אדורה כלל הבתים של הישוב פונו

שריפה פרצה היום (ראשון) באזור מיוער בקרבת מבשרת ציון, מה שהוביל לפינוי תושבים ולחסימת כביש 1 במחלף חמד לכיוון מזרח. כמו כן נחסם לתנועה מחלף לטרון למזרח.

השריפה פרצה בשעות הצהריים המוקדמות, סביב השעה 14:05 התקבל דיווח במוקד על שריפת קוצים במבשרת. המועצה המקומית הודיעה כי השריפה פרצה מכיוון שכונת נוף הרים וכי כוחות הצלה וכיבוי החלו לפעול כדי להשתלט על הלהבות.

בשעה האחרונה הושגה שליטה על האש. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי סיים הערכת מצב מבצעית עם מפקד מחוז ירושלים טפסר ניסים טויטו וקציני המחוז. הנציב שערך סיור מוסק מעל מוקדי האש במורדות הישובים מבשרת ומוצא עידכן על בלימת האש והכלתה. בשעות הקרובות ימשכו מאמצי הכיבוי הסופיים מן הקרקע כדי למנוע את הישנות האש.

מהמשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות נמסר בעקבות השריפה באזור מבשרת כי לאור השריפה המתרחשת באזור בליווי ריחות כבדים של עשן, המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, ממליץ באזורים הנ"ל לחולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ. ליתר האוכלוסייה מומלץ לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן. זאת, פרט למקומות שבהם המשטרה וכוחות הכיבוי הורו על פינוי.

בתוך כך, בעקבות שריפה סמוך לישוב אדורה כלל הבתים של הישוב פונו ומטוסי כיבוי בדרך לאיזור. בנוסף ראש המועצה, יוחאי דמרי, מסר כי הוא עומד בקשר מול נציב כבאות ראשי כדי להזרים את לוחמי האש ומערכות הכיבוי במהירות הנדרשת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture