David Cohen/Flash90

הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון תעלה בממשלה כבר בראשון

לפני הקמת הממשלה החדשה הכריז גנץ כי יפעל מיד עם הקמתה לקדם את ועדת החקירה הממלכתית. גורמים בש"ס ויהדות התורה דחו בממשלה הקודמת את הניסיונות להקים את הוועדה בטענה שאין מקום לתת את הסמכויות על האתר הקדוש בידי שופט

שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן הניחו היום (חמישי) הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האסון במירון. הצעת החוק תעלה לדיון בישיבת הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב.

שר הביטחון גנץ אמר כי מדובר ב"חוב מוסרי למשפחות ולא פחות מכך זהו צעד חשוב שנועד למנוע אירועים טראגיים שכאלו בעתיד. אני מודה לשר האוצר ליברמן על התמיכה בהצעה והסיוע בקידומה".

שר האוצר אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏התחייבנו וקיימנו. הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון תעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון". לדבריו, "מדובר במאמץ משותף שלי ושל שר הביטחון בני גנץ בסוגייה חשובה שתעשה צדק עם המשפחות ותמנע את האסון הבא במדינת ישראל".

חקירת האסון במירון: ההבדל בין בדיקה לחקירה ומה הסמכויות של כל וועדה • כל הפרטים

לפני הקמת הממשלה החדשה הכריז גנץ כי יפעל מיד עם הקמתה לקדם את ועדת החקירה הממלכתית. גורמים בש"ס ויהדות התורה דחו בממשלה הקודמת את הניסיונות להקים את הוועדה בטענה שאין מקום לתת את הסמכויות על האתר הקדוש בידי שופט היות ואין לציבור החרדי אמון במערכת המשפט ומשום שהוא לא יבין את צרכיו של הציבור הדתי והחרדי.

כזכור, מיד לאחר האסון הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי בכוונתו לפתוח בביקורת מדינה מיוחדת בעקבות האסון במירון. גנץ הנחה אז את משרד המשפטים להכין הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, הצעה זו תוגש ביום ראשון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו