בחירות באיראן: איך עובד המשטר והאם הכל מכור מראש? • האזינו ל'סוגרים שבוע'

בפרק השלישי של 'סוגרים שבוע', הפודקאסט השבועי של 'חדשות JDN', אנו מנסים באמצעות ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, להבין את מבנה המשטר באיראן ומה משמעות הבחירות על האזרחים במדינה - ועל ישראל

באיראן יערכו מחר (שישי) בחירות לנשיאות המדינה לאחר שנשיא הרפובליקה האסלאמית, חסן רוחאני, מסיים שתי תקופות כהונה בנות ארבע שנים כל אחת. כפי שמתיר החוק.

בפרק השלישי של 'סוגרים שבוע', הפודקאסט השבועי של 'חדשות JDN', אנו מנסים באמצעות ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, להבין את מבנה המשטר באיראן ומה משמעות הבחירות על האזרחים במדינה ועל מדיניות החוץ שלה.

המשטר באיראן מרתק, מצד אחד אנחנו רואים בחירות כל 4 שנים במדינה, פרלמנט והנהגה שמתחלפת. ומאידך אנחנו עדים למשטר שרודה בעמו, מרעיב אותו כדי לממש תוכניות צבאיות ומנהיג עליון שקובע מדיניות אך לא נבחר.

ד"ר צימט מסביר איך למעשה עובד המשטר האיראני? במה משפיע הנשיא על המדינה? האם הבחירות אמיתיות או למראית עין ומה המניע את האזרח האיראני להשתתף בבחירות אם לא באמת הנשיא קובע את המדיניות?. כמו כן ד"ר צימט מרחיב על ההשפעה של תוצאות הבחירות על ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו