קים ג'ונג און הודה: "המצב במדינה חמור; אנחנו על סף רעב"

"מצב אספקת המזון בקרב האוכלוסייה הולך ונעשה חמור", הזהיר הרודן השולט בקוריאה הצפונית במהלך ישיבת גוף הממשל המקומי • הוא הסביר את הרעב הצפוי בכך ש"תחום החקלאות נכשל במילוי תוכנית ייצור הדגנים שלו"

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הודה שמצב המזון במדינתו מטריד, זאת ברקע דיווחים על מחסור במזון ועל מחירים מנופחים למוצרי בסיס. "מצב אספקת המזון בקרב האוכלוסייה הולך ונעשה חמור", אמר הרודן.

בזמן שפתח מושב של האספה של מפלגת הפועלים השולטת בקוריאה, הפוליטביורו, אמר כי "תחום החקלאות נכשל במילוי תוכנית ייצור הדגנים שלו", והפציר לסיוע למדינתו, שהתושבים לא ימותו מרעב.

לדבריו, המגזר החקלאי נכשל בעמידה ביעדי התבואה בגלל סופות טייפון בשנה שעברה, שהובילו לשיטפונות. קים הצהיר כי "יבול טוב הוא משימה מלחמתית שעל מפלגתנו ומדינתנו לבצע כעדיפות עליונה על מנת לספק לאנשים חיים יציבים ולחזק בהצלחה את המבנה הסוציאליסטי".

הסיבות למשבר הנוכחי הן סדרה של סופות טייפון הרסניות שגרמו נזק קשה לסקטור החקלאי במדינה, לצד סגירת הגבולות בשל מגפת הקורונה וירידה של היקף המסחר עם סין – שגם תומכת כלכלית פחות במדינה הקומוניסטית, בשל ההאטה הכלכלית עקב מגיפת הקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו