אחרי פרסום התיעוד: נעצרו 4 חשודים במעורבות בפיגוע ליד שגרירות ישראל

אחרי פרסום התיעוד: נעצרו 4 חשודים במעורבות בפיגוע ליד שגרירות ישראל

שבוע שעבר פורסם תיעוד החשודים במעורבות בפיגוע ליד שגרירות ישראל בהודו, ועד מהרה התברר כי מדובר בסטודנטים הלומדים בעיר • המשטרה המקומית פתחה בחקירה מהירה ובתום מצוד, כך מדווחים כלי תקשורת מקומיים, הצליחו לעצור את החשודים

משטרת הודו עצרה היום (חמישי) ארבעה חשודים מהעיר קרגיל במעורבות בפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי – כחצי שנה אחרי הפיצוץ. המעצרים הגיעו לאחר שבשבוע שעבר פורסמו צילומי אבטחה, בהם תועדו הארבעה, סטודנטים בעיר.

בתיעוד שהביא למעצרם, נראים שני החשודים צועדים ברחוב סמוך למבנה השגרירות שבניו דלהי, וככל הנראה הם נמצאים בדרכם להניח את המטען. השניים עוטים מסכות על פניהם ולובשים מעילים שחורים.

בהמשך, נראים השניים יורדים מריקשה והמעילים שלבשו כבר לא עליהם. המשטרה ההודית אישרה כי מדובר בשני החשודים, ובתקשורת המקומית ציטטו מקורות שאמרו כי החשודים ניסו בכל כוחם לכסות על עקבותיהם.

יום לאחר האירוע, דיווחו כלי תקשורת בהודו על מכתב שנמצא בזירת הפיצוץ ומוען לשגריר ישראל בהודו, רון מלכא. לפי הדיווח, במכתב צוינו ההתנקשויות בבכירים האיראנים קאסם סולימאני ומוחסן פחריזאדה, וכן הופיע בו איום מפורש: "הפיצוץ הוא רק טריילר לבאות".

גורמים רשמיים בהודו קבעו כמה שבועות אחר כך כי כוח אל קודס של משמרות המהפכה האיראניות הוא שעומד מאחורי הפיגוע שאירע מחוץ לשגרירות ישראל. הרשויות המקומיות במדינה העריכו אז כי המטען שהתפוצץ לא היה מאולתר, אלא הופעל באמצעות שלט רחוק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture