ניו יורק: צעיר אלג'ירי הודה כי תכנן לפגוע בבתי כנסת

אזרח אלג'ירי בן 27 הודה בבית המשפט בניו יורק כי תיכנן לפוצץ בתי כנסת בעיר באמצעות מטעני חבלה. משפטו יערך בעוד פחות מחודשיים. גזר הדין הצפוי - 10 שנות מאסר בפועל וגירוש חזרה לאלג'יריה.

צעיר בן 27 שנעצר לפני כשנה בעת שביצע עיסקה לרכישת נשק מסוכן, הודה אתמול (שלישי) בבית המשפט בניו יורק כי תכנן להטמין מטעני חבלה בבתי כנסת בעיר.

קרא עוד:

[postim]

הנאשם, העונה לשם אחמד פרחאני הינו אזרח אלג'ירי שנעצר לפני כשנה במהלך מבצע עוקץ תוך שניסה לרכוש נשק מסוכן. אתמול, במהלך דיון בעניינו בבית המשפט בניו יורק הודה פרחאני כי תכנן לפוצץ בתי כנסת בעיר באמצעות מטעני חבלה. הוא הסביר כי ברצונו לשלוח "מסר של הפחדה" לבני הקהילה היהודית בעיר.

מועד משפטו נקבע לתאריך 30 בינואר. קצת פחות מחודשיים מהיום. גזר הדין הצפוי: 10 שנות מאסר בפועל כשבסיומן יגורש חזרה לאלג'יריה.

בארה"ב כינו אותו הרשויות כ- 'מחבל תוצרת בית'. חוקריו סיפרו כי הוא התכוון לנקום את הפגיעה במוסלמים ברחבי העולם. בכתב האישום שיוגש נגדו נכתב כי פרחאני תיכנן להתחפש ליהודי כדי להיטמע בין המתפללים וכך להכניס את המטען לתוך בית הכנסת ללא קושי. עוד נמסר כי במהלך המבצע בו נעצר פרחאני לפני כשנה אמר זה האחרון כי הוא זקוק לאמצעי הלחימה 'למען המטרה', כאמור, פיצוץ בתי כנסת.

חבר נוסף של פרחאני שנעצר גם הוא באותה עיסקה, הכחיש כבר בעבר כל קשר לפרטי החקירה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו