Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הצהרתו של נתניהו בנושא חוק האזרחות: חברי כנסת בליכוד מתחו ביקורת נגדו

חברי כנסת מסיעת הליכוד זעמו של היו"ר בנימין נתניהו בכך שלא עדכן אותם מראש על ההצעה שהוא הולך להציע לקואליציה במהלך הצהרתו בפתח ישיבת סיעות האופוזיציה. ח"כ יואב גלנט: "זה לא ייתכן שאנחנו לא מעודכנים בהחלטה שמתקבלת אחרי שהסיעה כבר החליטה"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הציע היום (שני) לקואליציה לתמוך בהארכת הוראת השעה של החוק בחודשיים – אם יקודם חוק ההגירה. ההצעה גררה ישיבה סוערת של הליכוד, כשמרבית הח"כים כעסו על כך שלא עודכנו בהחלטה של נתניהו להציע את הדיל לקואליציה.

על פי הדיווח ב'חדשות 12' ח"כ מירי רגב זעמה על נתניהו: "למה צריכים לעשות את זה? סיכמנו שלא הולכים על זה. קודם כל מצביעים נגד. מה עשינו בזה שאנחנו סטייקוביץ'?".

נתניהו השיב: "מבין את הכעס". ח"כ יואב גלנט הצטרף לדברים: "זה לא ייתכן שאנחנו לא מעודכנים בהחלטה שמתקבלת אחרי שהסיעה כבר החליטה". ח"כים בסיעה סבורים שנתניהו הושפע מח"כ אבי דיכטר שישב אצלו 40 דקות בניסיון לשכנע אותו לתמוך בהארכת התיקון לחוק האזרחות.

בהמשך הישיבה פנתה רגב לנתניהו וזעמה על ה"שיימינג" הפומבי שנעשה לה לאחר שנעדרה מהצבעה במליאה: "זה חמור מאוד שנוזפים בי באתר הרשמי של הליכוד".

בתום ישיבת הסיעה הסוערת, בליכוד פרסמו הודעת הבהרה. "הסכמנו להארכה זמנית של חודשיים של הוראת השעה רק אם הקואליציה תצביע איתנו בהצבעה טרומית בעד חוק יסוד ההגירה ונקים צוות משותף כדי לחוקק את חוק היסוד תוך כמה שבועות", נמסר. "הקואליציה דחתה את הצעתנו האחראית, לכן אנו לא מחויבים להם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו