Nasser Ishtayeh/Flash90

ברקע הפרעות, גורמים ביטחוניים מתריעים: הפלג הצפוני מרים ראש

שש שנים לאחר שהוצא אל מחוץ לחוק, גורמי הביטחון מבינים: האגף הקיצוני בתנועה האסלאמית שב לפעילות חלקית • מעצרו של שייח' חטיב סיפק רק הצצה לגב שמעניק הפלג הדרומי ה"יריב", המיוצג על ידי מנסור עבאס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שש שנים לאחר שהוצא אל מחוץ לחוק, ועל רקע הפרעות ביהודים בערים המעורבות בחודש מאי האחרון, מתברר לגורמי הביטחון: הפלג הצפוני שב לפעילות חלקית – כך מפרסם העיתונאי נדב שרגאי בעיתון ישראל היום.

בכתבה שתתפרסם מחר במוסף ישראל השבוע כותב שרגאי כי ראשיו ופעיליו שנעצרו או נחקרו לאחרונה אף זוכים לגילויי הזדהות ולגב מצד "התנועה האחות", "היריבה", הפלג הדרומי, שמיוצגת עתה בקואליציה על ידי רע"מ.

נגד בכיר הפלג הצפוני, שייח' כמאל חטיב, ומקורבו זיאד טאהא, הוגשו לאחרונה כתבי אישום. חטיב מואשם בהסתה לאלימות, בפרסום דברי שבח לטרור ובהזדהות עם ארגון טרור. טאהא חשוד בירי ובאחזקת נשק שלא כדין. שני אנשי דת בכירים המזוהים עם הפלג הצפוני, שבמערכת הביטחון מייחסים גם להם תרומה למסכת האירועים בערים המעורבות, הם השייח' יוסף אלבאז, אימאם המסגד הגדול בלוד, והשייח' מחמד מאדי, אימאם מסגד אל־רמל בעכו.

אלבאז כבר הגדיר את מדינת ישראל כמדינת אויב, ואף אירח בלוד את המופתי לשעבר של ירושלים, שייח' עכרמה סברי, שמזוהה עם חמאס, עם הפלג הצפוני ועם הנשיא הטורקי ארדואן. עמיתו מעכו, שייח' מאדי, כינה את העצורים בעקבות ההתפרעויות בעכו "בני הנוער שלנו שנלחמים באויב", וברוח הדירקטיבה החמאסית הרבה לדבר על הצורך להשתתף במאבק באל־אקצא ובשייח' ג'ראח.

רק לאחרונה ביקר מנהיג רע"מ, מנסור עבאס, באוהל המחאה שהוקם בעקבות מעצרו של כמאל חטיב (סגן ראש הפלג הצפוני), ואנשי שני הפלגים משתפים פעולה בפרויקט ההיסעים להר הבית ולתפילות באל־אקצא, במסגרת קרן אל־אקצא, שבראשה עומד סגן יו"ר הפלג הדרומי, שייח' ספואת פריג' מכפר קאסם. סרטון של הפלג הדרומי אף מדמה גירוש של מתפללים יהודים מהר הבית על ידי המון ערבי ששואג "ברוח ובדם נפדה את פלשתין", תוך החלפת שלט בעברית "ירושלים" בשלט בערבית "אל־קודס".

שייח' חאמד אבו דעבאס, ראש מועצת השורא, הגוף שאישר את הצטרפותה של רע"מ לממשלת השינוי, בירך את חטיב על שחרורו ממעצר וקרא לאחדות ולסולידריות בקרב חברי התנועה האסלאמית בארץ. שני הפלגים שיתפו ביניהם פעולה גם באירוע הזיכרון למוחמד מורסי, הנשיא המצרי המנוח, איש האחים המוסלמים שסייע לחמאס־עזה, שהתקיים בערערה.

שייח' מוחמד סלאמה חסן מהכפר ריינה, מבכירי אנשי ההלכה של הפלג הדרומי, אף כתב לאחרונה כי "אנשי פלשתין מאוחדים מהנהר ועד לים עד שהכיבוש ייעלם לחלוטין", וכי "עד שהמאבק יצליח יש לפעול בחוכמה ובהיגיון, בהתחשב בנסיבות, במקום ובמרחב, וכל אחד יהיה פעיל בדרכו שלו על פי נסיבותיו, האנרגיה שלו ויכולותיו… והחכם לא צריך הרבה פירושים".

ההבדל המרכזי בין הפלג הדרומי לבין הצפוני נוגע לשאלת ההשתתפות בבחירות לכנסת. הצפוני מתנגד לכך בחריפות, והדרומי נוקט גישה של השתלבות ותומך בכך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture