צילום: ויקיפדיה

הנשיא ביידן ביקר בזירת האסון במיאמי: "האומה אבלה עם המשפחות"

במסיבת עיתונאים שערך במקום האסון סיפר ביידן כי ביקר בזירת האירוע והכריז שהממשל הפדרלי ייתן דיור לאלו שמפונים מהבניינים שבסכנת קריסה ביידן • נועד עם בכירים מקומיים ועבר תדרוך על המצב ומסר את תנחומיו למשפחות ההרוגים והנעדרים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיע הלילה (בין חמישי לשישי) לזירת אסון קריסת המגדל בעיירת ספרסייד שבמיאמי. ביידן הציע סיוע פדרלי וניחם את משפחות הנספים והנעדרים בטרגדיה. לדברי הנשיא: "כל האומה אבלה עם המשפחות".

ביידן ניפגש עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, ונועד עם בכירים מקומיים. כמו כן הנשיא עבר תדרוך על המצב בזירה. במסיבת עיתונאים שערך במקום האסון סיפר ביידן כי ביקר בזירת האירוע והכריז שהממשל הפדרלי ייתן דיור לאלו שמפונים מהבניינים שבסכנת קריסה. לדברי ביידן, "בשלב זה אין לנו הוכחה מוצקה בנוגע למה שגרם למגדל לקרוס".

גם שגריר ישראל בוושינגטון ובאו"ם, גלעד ארדן, ביקר בזירת האסון וצייץ בטוויטר: "נפגשתי ליד זירת האסון עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, יחד עם הקונסול הכללי מאור אלבז וסגן מפקד משלחת החילוץ שלנו, אלעד אדרי. המושל הודה לנו על ההתגייסות והסיוע של אנשינו והביע הערכה לידידות בינינו. אמרתי לו כי אנו מחוייבים להמשיך לסייע לתושבי מיאמי ולמשפחות ככל שיידרש".


ארדן בזירת האסון.

בתוך כך, במהלך הלילה התחדשו מאמצי החילוץ לאחר שמוקדם יותר היה חשש מקריסה של חלקים נוספים בבניין. ההודעה על הפסקת העבודות יצאה שעות לפני ביקורו בזירת האסון במיאמי של נשיא ארה"ב. ראש עיריית מיאמי-דייד הכיחשה קשר בין הדברים ואמר כי "אין קשר בין הפסקת ניסיונות החילוץ לבין ביקורו של הנשיא כאן. עצירת הפעילות נובעת מדאגתינו ליציבות הבניין וחשש מקריסת חלקים נוספים".

מספר הגופות שחולצו עד כה מן האתר עומד על 18, ו-145 עדיין מוגדרים נעדרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו