Flash90

"בקרוב מאוד נחזור לכאן": אחרוני המתיישבים התפנו מרצון ועזבו את אביתר

כלל תושבי מאחז אביתר עזבו את המקום בשעות האחרונות זאת על פי ההסכם אליו הם הגיעו עם הממשלה. במקום יוצב כוח צבאי ולאחר מכן, כך על פי ההסכם יוקם במאחז ישיבת הסדר עם מקום מגורים לצוות הישיבה. יוסי דגן: "יוצאים עם ראש מורם"

עשרות תושבי מאחז אביתר החלו להעמיס את חפציהם החל משעות הבוקר ועזבו את המקום זאת לאחר ההסכם הסופי שנחתם עם ממשלת ישראל בו נכתב כי כוחות צבא ישהו במקום ולאחר מכן אף יוקם במקום ישיבת הסדר.

על פי ההסכם שנחתם כלל התושבים יעזו את המקום עד הצהריים מרצון בכדי לא להגיע למצב של פינוי בכח, ואכן כלל המתיישבים עד האחרון שבהם עזב את המקום עד השעה 16:00 אחר הצהריים כפי שסוכם.

בהודעה שפרסם ראש מועצת שומרון, כתב יוסי דגן: "אנחנו יוצאים היום בכאב – אך בראש מורם, משום שאנו יודעים שבקרוב מאד נחזור לאביתר. תחזור לכאן ישיבה כחוק, ולאחריה יוקם כאן על ידי הממשלה יישוב לתפארת".

יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף, סיפר לתקשורת כי הוא עוזב את ההר בתקווה לשוב אליו בקרוב. שרבף והמתיישבים הרבים, דאגו להניף במקום דגל ישראל בגובה 13 מטרים, רגע לפני העזיבה.

"אנחנו כאן באביתר הרמנו את דגל ישראל מלוא גובה התורן כדי לומר לעם ישראל כולו שאנחנו היום יורדים מכאן ובעזרת השם נחזור לפה מהר. ממשלת ישראל תבדוק מה שהיא צריכה ועוד כמה חודשים תוקם פה ישיבה, ובעוד כמה שנים יוקם פה ישוב. הדגל כאן חשוב מאוד. הערבים באזור רוצים להשתלט מפה עד הבקעה, לכן הדגל בא ואומר: אנחנו כאן כדי להישאר", אמר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו