פלאש 90

הג'וב החדש של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן – ינהל פעילות של מיליארדים

מי שכיהן עד לאחרונה כראש הארגון היוקרתי, ינהל את פעילותה של אחת הקרנות הנחשבות בעולם שפותחת שלוחה בישראל • שותף מנהל החברה: "שפגשנו את מר כהן, מאוד התרגשנו מהאפשרות לעבוד יחד" כהן: "אני מצפה לסייע להם להצמיח אותם באזור ובעולם כולו"

ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, ימונה לתפקיד מנהל הפעילות בישראל של קרן ההון סיכון סופטבנק השייכת למשקיע היפני מאסאיושי סון, כך דווח היום (שישי) בעיתון הכלכלי 'גלובס'. סופטבנק נחשבת לקרן השקעות ההייטק מהבולטת בעולם המושקעת גם בחברות ענק כמו אובר, עליבאבא, טיקטוק, דידי וקלרנה.

בדיווח נכתב כי אחת הסיבות לבחירתו של כהן לתפקיד, על אף שאינו מגיע מרקע של השקעות, זאת עובדת היותו של כהן דמות מוכרת ואהובה בישראל. כך נכתב שכהן נחשב "כבעל יכולת לחבר יזמות ישראלית וטכנולוגיה ולפתוח להן דלתות בכל חברה, ממשלה או רשות ציבורית".

במסגרת תפקידו, כהן ינהל את הפעילות של סופטבנק בישראל, פעילות הכוללת איתר חברות להשקעה ויסייע להן במציאת שווקים עולמיים בדגש על אסיה. כמו כן, כהן צפוי לעבוד בשיתוף עם צוות ההשקעות של סופטבנק אירופה והמזרח התיכון.

לפי מאגר נתוני ההשקעות PitchBook, סופטבנק ביצעה לאחרונה השקעות ענק במספר חברות הייטק ישראליות בהן אניוויז׳ן, איטורו, רדיס לאבס וטראקס.

ראש המוסד לשעבר אמר: "לסופטבנק גישה חלוצית להשקעות, מה שיצר עבודה את פורטפוליו השקעות הגדול בעולם לטכנולוגיות חדשות". לדבריו, "הטכנולוגיה המתקדמת בישראל והתרבות היזמית מתאימה לחזון ההשקעות של סופטבנק ואני מצפה לסייע להם להתחבר לחברות בצמיחה מהירה ולסייע להם להצמיח אותם באזור ובעולם כולו".

יאני פיפיליס, שותף מנהל בסופטבנק ומנהל תחום אירופה והמזרח התיכון שלה אמר לעיתון הישראלי: "אנחנו מעוניינים מאוד בהרחבת הפעילות שלנו כאן, ואנו מאמינים מאוד באקוסיסטם שצמח בישראל, כקרן שמשקיעה באופן נרחב בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית. בישראל יש יזמים מדהימים בתחום הזה". הוא הוסיף כי "מיקוד גיאוגרפי כאן הוא דבר מתבקש, במיוחד לאחר שהשלמנו מספר עסקאות בישראל".

פיפיליס מספר כי "כשפגשנו את מר כהן, מאוד התרגשנו מהאפשרות לעבוד יחד. הוא מחובר מאוד לתעשייה הישראלית בכללה והיכולת שלו למנף את קשריו בעולם היא קריטית לחיבור בין היזמים המקומיים לתעשיית העולמית, במיוחד זו המבוססת על בינה מלאכותית".

עוד הוא אמר פיפיליס, שצוותו בלונדון יסייע לכהן בבדיקת נאותות של חברות ובבניית העסקאות, "אחד הדברים שאנחנו מתגאים בהם במיוחד הוא היכולת לחבר בין חברה מקומית לרשת של יותר ממאתיים חברות בכל העולם בהן שבהן אנו מעורבים, ולקחת אותן לטריטוריות כמו אסיה, יפן והמזרח התיכון. הניסיון הבינלאומי של מר כהן וההיכרות שלו עם אזורים אלה הם נכס גדול עבורנו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עשה בשכל, מה הוא צריך מינוי פוליטי שימררו לו את החיים כמו שמיררו את החיים לביבי נתניהו, זה עם כפויי טובה

שיהיה לו לבריאות. מה שמציק לי שאם אם חד הורית שמקבלת סיוע מהמדינה בדמות תקציב קטן יחסית, תצא לעבוד ותרוויח כמה אלפי שקלים שלא מספיקים אפילו להתחיל את החודש, יקחו לה את הקצבה, אבל ראש מוסד לשעבר עם משכורת חודשית ופנסיה של עשרות אלפי שקלים בחודש, שלא לדבר על הטבות שונות ומשונות, יכול ללכת לעבוד ולהרוויח כמה מיליונים נוספים והתנאים שלו לא נפגעים.
בושה.

מללךךךךך
היית אחד מראשי המוסד הטובים! עם ישראל אוהב אותך…..
ולמאיר שהגיב,אתה צודק זה עצוב ,אבל מה זה קשור ליוסי? שיהנה ויהיה לו לבריאות!
אווההבבייםם אאוותתךך יווססייי

יש לו הממווןןן זכויות!

בן אדם מוכשר בבררממוותת בהצלחה אחשלי!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו