pixabay

הוריה של אלטע נלחמים על חייה: "נאשים את מדינת ישראל בהריגה שלה"

"יש למנהיגים את האפשרות להתערב, אבל הם לא רוצים להסתכסך מבחינה דיפלומטית", מאשים האב את ממשלת ישראל בחוסר פעילות להצלת חייה של הילדה הקטנה, אותה רוצים לנתק מהנשמה • משרד החוץ: "השגרירות פנתה לגורמים בכירים"

בית משפט העליון בבריטניה דחה בסוף השבוע את הערר שהגישה משפחתה של הפעוטה הישראלית, אלטע פיקסלר – והשאיר על כנה את ההחלטת בית המשפט לנתק את הילדה ממכונות ההנשמה.

בכל זאת, השופט הלורד בייקר כן הכיר בה כיהודייה לצורך הדיון המשפטי, מה שמעורר תקווה בקרב ההורים לעלות שלב בערר – לערכאה הסופית והעליונה ביותר בבריטניה, בטענה שמדובר ברצח על פי אמונתה של הילדה.

בפסק הדין כתב הלורד בייקר, "אני יודע שהוריה המסורים של אלטע יהיו במצוקה עמוקה בגלל תוצאות הערעור הזה. לכל הורה וסבא, ולכל אדם מכל קהילה תהיה אהדה עמוקה כלפיהם וכלפי אחיה האוהבים של אלטע". הוא הוסיף, "אני מבין מדוע הם המשיכו לערעור, ומביע חרטה על כך שאני לא יכול לעשות יותר כדי לעזור להם".

אביה של הפעוטה, אברהם פיקסלר, סיפר ל-ynet כי כי המשפחה מתחננת בפני ראש הממשלה, נפתלי בנט, להתערב אישית ולדרוש מממשלת בריטניה להעביר את הילדה לטיפול מציל חיים בישראל. פיקסלר טוען כי מדינת ישראל מפקירה את בתו. לדבריו, קיים שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, שיחה אחת עם האבא. השגרירות בלונדון מתנהגת כלפיהם בעצלתיים, ובעוד שבארה"ב נלחמים על הילדה, בישראל דממת אלחוט.

לדבריו, "מדינת ישראל הפקירה את הילדה שלי. לא עושים שום דבר. אני מאוכזב מאוד. תראה מה שהאמריקנים עשו: צ'אק שומר, מנהיג הרוב בסנאט, שלח מכתב לג'ונסון. בישראל רק הנשיא היוצא, ראובן ריבלין, כתב לצ'ארלס. נתניהו ובנט היו צריכים להתערב אישית ולפנות לראש הממשלה הבריטי, להרים לו טלפון. האמריקנים עובדים ולא ישנים. שומר אמר לי שהוא לא יירגע עד שיראה את הילדה שלי מחוץ לבריטניה".

פיקסלר הנסער הוסיף: "אם חלילה יקרה הרע מכול, אנחנו נאשים את מדינת ישראל בהריגה שלה. יש למנהיגים את האפשרות להתערב, אבל הם לא רוצים להסתכסך מבחינה דיפלומטית. זה הזמן לעשות את זה".

בשיחה עם איתמר אייכנר בוויינט הוסיף האב, "אמורים לענות לנו עד סוף השבוע האם הם מוכנים לדון בערעור. בדרך כלל, בתיק כזה עושים את זה די מהר". לדבריו, "אם חלילה לא יקבלו את בקשתנו – נלך לבית המשפט האירופי. לא נעצור פה".

המשפחה מעודדת מקבלת הערעור שלהם על קביעת היותה של הילדה יהודייה, "אבל התאכזבנו מכך שבית המשפט התעלם מהמכתבים שהיו לנו מרופאים בארה"ב, שטענו כי בניגוד לנטען פה – אלטע לא סובלת. הם אמרו כי אין שום הוכחות לכך שהיא סובלת. שלושה רופאים נויורולוגים אומרים שהילדה לא יכולה לסבול, ואתם הולכים להרוג אותה בגלל רופא אחד באנגליה? בגלל שמישהו אמר שהיא סובלת? זו הסיבה שמסרבים לאפשר את העברתה לישראל, כי לטענתם, בישראל יאריכו את חייה ובכך גם יאריכו את סבלה".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לוויינט, כי השגרירות פעלה במרץ על מנת לסייע למשפחה, ופנתה למספר גורמים בנושא. "שגרירת ישראל בבריטניה פנתה לגורמים בכירים בנוגע לבקשת בני הזוג פיקסלר להביא את ילדתם להמשך טיפול רפואי בישראל. הפנייה נעשתה על רקע הנסיבות ההומניטריות המיוחדות והרגישות הדתית. אנו תקווה כי הפנייה תסייע להוריה של הילדה, אברהם וחיה פיקסלר, במקרה קשה זה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הקשר מדינת ישראל? אתם לא ישראלים אפילו למה סתם להאשים את מדינה?

לפני שאתה כותב תגובות תבדוק את הדברים לעומק.
הילדה בעלת אזרחות ישראלית בלבד!! אין לה אזרחות אנגלית!
מדינת ישראל יכולה לדרוש את הבאת האזרחית שלה לארץ!

הם כן ישראלים.

הם כן ישראלים. וגם מבחינת מדינת ישראל היא רואה את עצמה אחראית על כל היהודים בתפוצות יש אפילו שר התפוצות מיוחד בשביל זה. זה קשור מאוד לישראל.

מה הבעיה להטיס אותה לארץ ולחבר למכשיר לא מבינה מה כ'כנקשב איפה הרב פירר איםה כולם מה זה האדישות הזאת בקשה קטנה ענקית מהטרים כאובים מה הבעיה?????????????????

להוסיף לה את השם חיה בדחיפות!!!

יש להם אזרחות ישראלית

יש להם אזרחות ישראלית.

גם אם לא היה לה אזרחות ישראלית, המדינה שהתיימרה עד לאחרונה להיקרא מדינת הלאום של העם היהודי, זו הייתה המדינה שצריכה להשמיע את קולה בכאב ובגאון בפרשה זו שהיא לכל הדעות פרשה יהודית מכל הבחינות!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו