Olivier Fitoussi/Flash90

מביכים את הקואליציה: האופוזיציה תעלה להצבעה את חוק האזרחות

הצעת חוק המבקשת לשלול אזרחות או תושבות ממחבלים המקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית, תעלה להצבעה במליאת הכנסת אחרי שקידומה נדחה בכנסת הקודמת עקב פיזורה • חברי מפלגות הימין מהקואליציה יתנגדו להצעה שתמכו בה בעבר?

חברי כנסת מסיעות הימין באופוזיציה יעלו היום (רביעי) לקריאה טרומית בכנסת את הצעת "חוק האזרחות" – לשלילת אזרחות או תושבות ממחבלים המקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית – כך מדווח הבוקר העיתון ישראל היום.

לפי הדיווח, את החוק יזמו ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית וח"כ אבי דיכטר מהליכוד. בהצעת החוק, בגרסתה בכנסת הקודמת, תמכו רבים מחברי הקואליציה כיום.

מאחר שהאופוזיציה מגישה אותה מחר, זהו מבחן לאותם חברי קואליציה שמצד אחד תומכים ברעיון, אך מנגד יתקשו להצביע בעד הצעת חוק של האופוזיציה – מטעמים פוליטיים.

יצוין כי מדובר בהצעת חוק שכבר עלתה בכנסת הקודמת וזכתה לתמיכה של ח"כים החברים כיום בקואליציה. הצעת החוק לא קודמה, עקב פיזור הכנסת והקדמת הבחירות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, בין היתר, כי "מטרת חוק זה היא לקבוע כי אזרח ישראלי או בעל רישיון לישיבת קבע בישראל, שנדון למאסר בפועל בעקבות הרשעה בביצוע מעשה טרור והוכח שהוא מקבל תגמול בעד מעשה הטרור מהרשות הפלסטינית או מטעמה, יאבד את אזרחותו או את זכותו לישיבת קבע בישראל".

בעז קוקיה, מראשי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, ביקש מסיעות הקואליציה "לאפשר חופש הצבעה, כדי שנדע מי פועל בשמירה על אזרחי ישראל ומי לא, בגלל שיקולים זרים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו