צילום: ערוץ כנסת

"לממשלה אין כבוד לכנסת": פרוש הודיע שהאופוזיציה תחרים את הוועדות

‏ח"כ מאיר פרוש הודיע הבוקר בשם סיעות האופוזיציה בועדת הכנסת על חרם: "לא נשתתף בהצגה הזאת. האופוזיציה לא תשתתף בהצבעות בועדות, רק תשלח נציג לכל ועדה בשל ההתנהלות הדורסנית של הקואליציה" • צפו

בפתח הדיון הבוקר (רביעי) בוועדה המסדרת של הכנסת, הודיע ח"כ מאיר פרוש בשם סיעות האופוזיציה על החרמת הדיונים. "מתברר לנו שלממשלה אין שום כבוד לכנסת. האופוזיציה לא תשתתף בדיוני הוועדות. הרכב הוועדות מעוות לגמרי. ההרכב בוועדת לא משקף את יחסי הכוחות".

"אין איזון בין הקואליציה לאופוזיציה בוועדות החשובות, ביחס שקיים בכנסת בקואליציה שחברים בה 61 ח"כים לעומת 59 חברי אופוזיציה. בוועדת הכנסת חברים תשעה ח"כים מהקואליציה מול שישה לאופוזיציה. היום אתם מביאים לאישור הוועדה בפעם השישית בשבוע האחרון, הפעלת סעיף 98. בכך אתם דורסים כל דעה ששונה מדעתכם. אני מודיע, שמהיום לא נשתתף בדיונים האלו. אין לנו כל עניין בכך. אל תזמנו אותו לדיונים, ולא תיאלצו לגייס חברים".

פרוש הוסיף, "אני מבקש התייחסות של המחלקה המשפטית של הכנסת בכתב. הכנסת הפכה להיות חסרת משמעות. זה בולט במיוחד כאשר השרים לא מגיעים לכנסת, עקב חקיקת החוק הנורבגי המורחב. אתם מפעילים את סעיף 98 בסיטונאות, גם לחוקים חסרי כל דחיפות. הקואליציה רומסת את האופוזיציה".

"מבחינתנו, אתה יכול לקיים את הישיבות אצלך בבית, לא נתנגד. בעניינו, זה כישלון של הייעוץ המשפטי של הכנסת שלא הניף דגל אדום שימנע את המצב. אם הייעוץ המשפטי לא ימנע את המצב, גם הוא יישא באחריות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture