Yonatan Sindel/Flash90

סערה במליאה: הרשימה המשותפת סגרה דיל עם החרדים והליכוד אך החוק נפל

הליכוד והחרדים סגרו הערב עם המשותפת התייצבות מלאה של האופוזיציה בהצבעה על ועדת חקירה למחדלי המשטרה בחברה הערבית אך לבסוף החוק לא עבר. ברשימה המשותפת תקפו את חברי רע"מ ומר"צ שהצביעו נגד החוק שחשוב לחברה הערבית

מהומה של ממש התרחשה מאחורי הקלעים במליאת הכנסת בשעה האחרונה כאשר הצעת החוק של חברי הרשימה המשותפת על הקמת וועדה למחדלי המשטרה בחברה הערבית, נפלה זאת לאחר שהם הגיעו להסכם עם חברי האופוזיציה האחרים.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', הליכוד והחרדים סגרו הערב עם הרשימה המשותפת התייצבות מלאה של האופוזיציה בהצבעה על ועדת חקירה למחדלי המשטרה בחברה הערבית.

הרשימה המשותפת התחייבה להתגייס להצבעה על חוק הדיינים. בעת ההצבעה חבר הכנסת ישראל אייכלר ממפלגת יהדות התורה נעדר. חבר הכנסת אחמד טיבי זעם: "גם אנחנו יודעים לעשות תרגילים".

באופוזיציה לעומת זאת טענו כי בכל מקרה הם ראו שאין דרך להשיג רוב ועל כן חבר הכנסת ישראל אייכלר קיבל אישור מיוחד לצאת.

סיעת הרשימה המשותפת הגיבה להפלת ועדת החקירה לאסון האלימות והפשיעה בחברה הערבית ואמרה כי: "ההצבעה של מרצ ורע"ם היא פגיעה קשה במשפחות הקורבנות בחברה הערבית. שני קולות היו חסרים בהצבעה על הקמת ועדת חקירה שהייתה יורדת לעומק אסון האלימות והפשיעה בחברה הערבית ומניעה תהליך של צדק וריפוי. סיעות רע"ם ומרצ בחרו להתנגד והכשילו את ההצעה של המשותפת"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו